U
---Avslutad---

BLACK+DECKER revivaTM är den perfekta serien för alla DIY projekt!


Två elverktyg: handdammsugare och borr/skruvdragare, vitt och grönt, Black + Decker reviva-serien.
BLACK+DECKER har skapat verktyg som förändrar sedan 1910. RevivaTM- serien är elverktyg som är producerade av återvunna PET-flaskor och bidrar till en grönare framtid.
Nu har du chansen att vinna den smidiga 12V borr-/skruvdragaren (REVDD12C), 12V detaljslip (REVDS12C) och 7.2V handdammsugare (REVHV8C).

Värde: 2250 kr

Tävla såhär:
1. Berätta om ditt projekt
2. Besvara frågan: Hur många PET-flaskor går åt för att producera 12V Borr-/skruvdragaren (REVDD12C)?


Vinnaren utses fredag 1/9.

-----------------------------------------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Vi tackar BLACK+DECKER för att de sponsrar den här tävlingen.
 
1. Vi håller på att renovera vår dröm-sekelskifteslägenhet som såg så fin ut när vi köpte den men som sen sakta men säkert börjat rasa ihop. Så just nu är det nya garderober och dörrfoder som är aktuellt. Sen kommer det bli flytt av kök och bygga ett gästrum där köket står idag.

2. 8 PET-flaskor
 
Inget DIY i den bemärkelsen, men väl ett projekt i återvinningens tecken.
Vi köpte på oss en gammal hammock som behöver lite kärlek, slipen skulle passa perfekt för att ge den ett andra liv!

Det går åt åtta PET-flaskor av 0,5l storlek.
 
  • Gilla
Urvik
  • Laddar…
1. Efter över 30 år i samma stad känner vi att det är dags för en nystart. Således ska vi packa ihop oss själva, barn och bohag och flytta till ny stad.
Huset vi köpt är i ett sällsynt omodernt och slitet skick (mäklaren försäkrar oss dock mässande att det är ett "unikt tillfälle att sätta sin egen prägel").

Förutom några häftiga 60-talsdetaljer är huset invändigt täckt, nästan uteslutande, av KORK. På golvet är det korkmatta, och på alla väggar sitter det fyrkantiga korkpaneler. Men ni kan aldrig gissa vad innertaken pryds av! Jo, ni har såklart rätt - det är faktiskt fastlimmade korkplattor även där.

Detta kit känns som skräddarsytt för den kommande renoveringen - först slipar vi bort gamla korkrester. Kork-smul överallt, då åker den smidiga skaftdammsugaren fram. Sen ska det ju skruvas gips också 😉

2. Mängden återvunnet material motsvarar 8st halvliters PET-flaskor 😄
 
S
1. Ett par IKEA-möbler med x antal år på nacken ska plockas ner, slipas lätt och målas med ny färg. Förhoppningsvis ska nån fin dekorlist dit som även ändrar utseendet en aning. Detta kit känns som upplagt för projektet då de är många smådetaljer som ska slipas, damm som ska bort, och detaljerna ska skruvas ner från orginal uppsättning.

2. 8 PET-flaskor
 
1. Inga projekt just nu men när man nyss gått isär med små barn lär man hitta på något att sysselsätta sig med dom stunderna man inte har barnen. 😊

2. 8st 0,5liter pet flaskor.
 
1.Små fix i stallets sadelkammare , regla för gamla garagedörrar, måla om, installera spottar i tak, klinker på golv . Kort och gott så ska det fräschas upp

2.8 PET-flaskor
 
1. Inte mitt projekt utan dotterns. Hon och hennes pojkvän ska göra några mindre projekt i deras första lägenhet, som att måla, tapetsera, byta lister och foder.

Eftersom de inte är så gamla har de ännu inga verktyg och än så länge har jag bara plockat ihop målar- och tapetseringsutrustning åt ungdomarna som de ska få. Vore ju kul att även få ge dem ett verktygskit från Black & Decker.

2. Det går åt 8 st PET-flaskor för att producera Black & Deckers borr- och skruvdragare REVDD12C.
 
Trapprenovering med ta bort plastmatta, bygga hyllor under, slipa och måla turkos 🤩

8 st 0,5 liters
 
1- bygga staket
2- 8 pet flaskor
 
Svar: 8 0,5L PET-flaskor (ca vikt 10,3g)

Vi har precis köpt ett hus från slutet av 30-talet och oj vad det finns att göra. Utöver att fixa källaren och den tvättstuga som ligger där ska vi platsbygga förvaring i alla kattvindar på övre plan! Vore PERFEKT med lite hjälp från Black + Decker.
 
Från innerstadsbo till torpardröm, en flytt från stad till land innebär många nya utmaningar och behov. Så mitt projekt bestående allt mellan himmel och jord, inne och ute. Jag ska bland annat inreda råvinden på torpet, renovera en stor och vacker gammal lada så att den inte rasar ihop. Återställa charmen från det förrförra seklet i huset som renoverats och moderniserats lite väl hårdhänt under 1900-talet. Närmast ligger att byta innertak, golv och innerdörrar samt tapetsera och måla inomhus. Projekten är som synes många och dessa verktyg skulle komma väl till pass här hemma.

Det går åt 8 halvliters pet-flaskor.
 
1. Jag håller på med mitt första ”större” byggprojekt. Dvs större än än myggnätsfönster och att laga ett trasigt utebord. Just nu bygger jag en altan med en pergola - så kul!

2. Det går åt 8 pet-plaskor.
 
Stugans förra ägare struntade i att sätta upp vindskiveplåtar vilket gett 4 ruttnande hörn på stugan. Måste byta råsponten, ny takpapp och sätta tillbaka plåttaket. Nya vindskivor mm
Så dessa verktyg skulle hjälpa mig otroligt mycket med det nödvändiga jobb som måste göras.
Tack för vinsten på förhand

Det går åt 8 st 0,5 lit PET-flaskor
 
1. Sambon har bestämt sig för att vi skal bygga en inbyggd bokhylla-/skåpkombination och då är det bara att börja planera för det. Kommer att bli mycket som skall slipas, borras och skruvas. Blir säkert en massa som skall damsugas med.... Det kommer att bli kul, särskillt om man har nya verktyg som underlättar.

2. Åtta stycken halvlitersflaskor
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.