Vill ha tre hyllplan på en garderobsida (platsbyggd , spånskiva) för böcker, vilket är möjligt med Molly vad jag förstår? Dock finns olika besked, plugg eller inte? Och ska pluggen i så fall vara lika lång?
Sidan är 2 cm

Kan nån hjälpa?
 
Hur menar du? Plugg utöver molly?
 
Finns fin fina hållbarhets beräkningar på sånna grejer. Vill minnas att duo Max är något vassare i vissa lägen. Kör med det hemma på ett ställe där hållbarhet är viktigt.
Du ska ha så lång att du kommer igenom vägg in till reglarna, kort nog att den ska kunna spänna mot väggen på båda sidorna.

Glhf
 
Roffe_riff Roffe_riff skrev:
Hur menar du? Plugg utöver molly?
Ja asså läste olika på olika sajter, en hade plugg, nån sorts expandervariant
 
T Triax skrev:
Finns fin fina hållbarhets beräkningar på sånna grejer. Vill minnas att duo Max är något vassare i vissa lägen. Kör med det hemma på ett ställe där hållbarhet är viktigt.
Du ska ha så lång att du kommer igenom vägg in till reglarna, kort nog att den ska kunna spänna mot väggen på båda sidorna.

Glhf
Aha. Det här är dock sidoväggen på garderoben och hyllplanen ska sitta utanpå den tänkte jag, men du menar kanske att sätta dit reglar på insidan? 🤔
 
Svårt att begripa vad du menar.
 
Träskruv låter som en bra grej?
 
G Gotyoursix skrev:
Aha. Det här är dock sidoväggen på garderoben och hyllplanen ska sitta utanpå den tänkte jag, men du menar kanske att sätta dit reglar på insidan? 🤔
Jaha. Jag brukar köra Molly skivexpander till det mesta. Aldrig släppt. Köpte en liten låda med olika storlekar på biltema för 109kr.
 
  • Gilla
Gotyoursix
  • Laddar…
Ska du sätta fast hyllan i en träskiva behöver du inte plugg eller Molly. Bara vanlig skruv.
 
  • Gilla
Roffe_riff
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.