Hej,

Är det någon som har tips vart jag kan köpa ett relä till sängen som verkar ha gett upp?
Det är ett Omron G2R-2A 9vdc och jag hittar det bara med superdyr frakt, så några tips mottages gärna.:) //Charlie
 
T TommyC skrev:
[länk]

Kan vara lönt att även titta hos Farnell, Mouser och RS.
Jo jag hittade dom där men tyckte att frakten är lite väl saftig, men det kanske får bli därifrån ändå.:)
 
Jo, håller med. Man hamnar tyvärr ofta där när ordervärdet är lågt. Ibland lönar det sig att ägna en timme med favoritsökmotorn.
 
T TommyC skrev:
Jo, håller med. Man hamnar tyvärr ofta där när ordervärdet är lågt. Ibland lönar det sig att ägna en timme med favoritsökmotorn.
Haha, ja det är det som är fredagsnöjet just nu.:)
 
  • Haha
TommyC
  • Laddar…
Det är lite udda spänning på det relät och då blir det svårt att hitta, finns det då så blir frakten hög. Eftersom det är 9 VDC på spolen, hittar du ett som har 5 VDC och bra pris. Kan du mäta Ohm på spolen och sedan sätta ett motstånd i serie med lindningen.
 
Står på deras hemsida, endast lev i Kroatien, för att se om någon lev till Sverige så sätter men 1 i kprgen och går till kassan, så får man reda på allt. priser/frakt e.t.c. Sen nollar man beställning i kassan.
 
Det lutar åt att jag tar den höga frakten, törs inte riktigt klippa ben eller sätta in motstånd då jag inte riktigt litar på mina kunskaper när det kommer till sånt.:) Det är på min sambos sida det har gått sönder och det vore trist om hon brinner upp.:)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.