"Den långsmala tomten är utnyttjad till max på bredden, med lov från grannar att fästa huskroppen i deras yttervägg."

Uhmmm...
 
Vad är ett "gatuhus"?
 
Snyggt med pooltaket som åker in under altanen.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 3 till
  • Laddar…
Usch vad hemskt läge.

Vettigt hus och snyggt men obefintlig tomt och grannar på tok för nära.

Utgå från att ha 100% insyn från grannar hela tiden.

Skulle inte bo om man så fick betalt
 
  • Gilla
Skåne2020 och 1 till
  • Laddar…
J JockeHX skrev:
"Den långsmala tomten är utnyttjad till max på bredden, med lov från grannar att fästa huskroppen i deras yttervägg."

Uhmmm...
Uhmmmm? Varför det? Jag tror, baserat på hur grannhusen ser ut, att det varit byggt så tidigare, men då kanske bara förråd/garage.
 
Anna_H Anna_H skrev:
Uhmmmm? Varför det? Jag tror, baserat på hur grannhusen ser ut, att det varit byggt så tidigare, men då kanske bara förråd/garage.
Det var ett liknande upplägg förut, med ett modernt hus på samma plats som det nya. Det gamla var ritat av Peter Broberg och en lite mer finkänslig variant, en uppglasad skånelänga om man så vill. Denna fastighet till salu för inte så länge sedan, jag förstår faktiskt inte riktigt varför man rev det förra huset och ersatte det med denna ganska tråkiga skapelse, men renoveringarna och byggena som sker på Strandvägen just nu är oftast riktigt gräsliga.
 
  • Gilla
Värmdökingen och 3 till
  • Laddar…
M
P Pligg85 skrev:
Skulle inte bo om man så fick betalt
Smaken är som baken. Gissningsvis delar inte majoriteten av människor din uppfattning då en stuga i skogen utan grannar kostar typ 1/20-del av denna fastighet. Personligen skulle jag inte heller vilja bo såhär men om jag skulle få betalt så..😏
 
  • Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
Anna_H Anna_H skrev:
Uhmmmm? Varför det? Jag tror, baserat på hur grannhusen ser ut, att det varit byggt så tidigare, men då kanske bara förråd/garage.
Man kan se på google map sateilt bild att de fanns en byggnad där tidigare. En relativt stor byggnad som var nästan lika stor som byggnaden som är där nu. Passagen tycks ha funnits där tidigare med (men den verkar renoverad/ombyggd/uppfräshad)

Den nybyggda delen ser inte ut att vara speciellt stor förändring till vad som var där tidigare. Något större och i modern stil.
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Men varför två kök? Måste vara jobbigt att ha glömt något i fel kyl och får gå tillbaka och hämta
 
  • Gilla
TechChad
  • Laddar…
S surfarn skrev:
Men varför två kök? Måste vara jobbigt att ha glömt något i fel kyl och får gå tillbaka och hämta
En gissning är att de ska kunna säg dela huset i två hushåll om familjen krymper, exempelvis om barnen flyttar hemifrån
 
  • Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
T
Lite OT. Tycker det är synd att dom inte lägger om "repriser" av gamla säsonger på SVT-play, det skulle hålla programmet vid liv lite längre. Själv var jag inte med från säsong 1 och dom avsnitt kan jag då inte se...
 
M Mattias Svederberg skrev:
En gissning är att de ska kunna säg dela huset i två hushåll om familjen krymper, exempelvis om barnen flyttar hemifrån
Älskling, jag krympte barnen.
 
  • Haha
  • Gilla
Roger Fundin och 2 till
  • Laddar…
M Mattias Svederberg skrev:
En gissning är att de ska kunna säg dela huset i två hushåll om familjen krymper, exempelvis om barnen flyttar hemifrån
Tycker tillbyggnaden är avigt förlagd. Vem vill knalla 30 meter för en kvällsmacka. De insåg det och behöll det gamla köket. Om jag får gissa så är det det gamla köket som används i vardagen. Det nya är nått slags showroom där man är när man badar, har gäster, eller tar ett glas vin efter maten och kollar utsikten.. men det är en s.k. gissning 😀
 
  • Gilla
Anna_H och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.