Hej.
Jag ska bygga ett nytt uthus med förråd och snickarbod, måtten blir ungefär 8 x 2,7m. Tänkte använda mig av färdiga plintar att gräva ner, endast på långsidorna. Golvreglarna tänkte jag fästa med balkskor i bärlinorna.
Men eftersom det inte blir plintar på kortsidorna, hur fäster man kortsidornas bärlinor/golvreglar i änden av långsidornas bärlinor? Färdiga plintar har ju inte så stor yta på toppen att vila även kortsidorna bärlinor på i hörnet. Funkar det att skruva dem i långsidornas bärlinors ändträ (känns vanskligt), kanske att förstärka med spikplåtsvinkel på insidan?
 
Ja, se mitt förråd, liggande mot plint och skruvat i längsgående. Är 3*5 m och valde även en mittre bärlina med två plintar, yttre långsidor har tre.
Träramkonstruktion för byggnad, möjligtvis en grund för altan eller skjul, utomhus på dagtid.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
Tänk på att vinkla skruvarna ordentligt när du skruvar mot ändträ så går det rätt bra.
Men om det enbart är för kortsidorna så är det ju rätt hanterbart att kosta på sig fyra spikplåtar i hörnen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.