Jag ska undersöka detta närmare, just nu ligger det på en "lågintensiv" nivå. Jag vet att kompressorn är en gammal Biltema-maskin från 2010, men reservdelarna har utgått sedan länge (jobbade på Biltema förut). Det kan finnas en liten räddning i att jag vill minnas att Biltema på den här tiden hade en italiensk tillverkare och om jag hittar ngn märkning på själva blocket (eller maskinen) som kan leda mig i rätt riktning så kanske jag kan gå vidare från det?

Dock är min tidsbudget på plats i verkstaden väldigt begränsad så enklast hade varit att lämna in det hos ngn som kan, eventuellt köpa en annan kompressor tills jag har tiden att själv titta på det. Egentligen skulle jag behöva en något "större" kompressor, men det beror mer på vilket tillfälle som dyker upp.

Det verkar finnas en del skrivet på "maskinisten.net" som avhandlar problem med kompressorer av detta slag, så jag ska försöka läsa vidare i ämnet själv, men om det är ngn här som har eller har haft liknande problem själv är alla erfarenheter tacksamt att få ta del av.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.