Hej
En diskmaskin som fungerat felfritt fram tills igår. Fick felkod F54 och vatten i underdelen. Torkat upp vattnet nu och kört ett program som gick felfritt. Hittar inget som läcker förutom någon enstaka droppe var tionde minut från det lilla röret på bilden. Tittar man in i röret så är det öppet rakt in och som gjort för lite flöde. Finns det något som kan göra att det tillfälligt kommer mer vatten från detta rör som skapat felkoden?

Maskinellt inre, slangar, elektrisk anslutning, plastkomponenter, metallklämma, tekniskt och mekaniskt komplex.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
A
Mattias L. Mattias L. skrev:
Hej
En diskmaskin som fungerat felfritt fram tills igår. Fick felkod F54 och vatten i underdelen. Torkat upp vattnet nu och kört ett program som gick felfritt. Hittar inget som läcker förutom någon enstaka droppe var tionde minut från det lilla röret på bilden. Tittar man in i röret så är det öppet rakt in och som gjort för lite flöde. Finns det något som kan göra att det tillfälligt kommer mer vatten från detta rör som skapat felkoden?

[bild]
Den kinesiska spolarmsväxlaren har gett upp
 
electroluxaren skrev:
Den kinesiska spolarmsväxlaren har gett upp
Du har säkert rätt, trots det har jag skruvat ihop den igen. Kört den ett par timmar och än så länge torrt på bottenplattan. Håller tummarna.
Vet du vad den lilla pipen är till för som jag markerat på bilden?
 
A
Mattias L. Mattias L. skrev:
Du har säkert rätt, trots det har jag skruvat ihop den igen. Kört den ett par timmar och än så länge torrt på bottenplattan. Håller tummarna.
Vet du vad den lilla pipen är till för som jag markerat på bilden?
skvallerrör
 
electroluxaren skrev:
skvallerrör
Var skvallrar det om?
 
A
Mattias L. Mattias L. skrev:
Var skvallrar det om?
läckage
 
  • Gilla
Anonymiserad 137805
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.