Har nu tröttnat på mina Arlo Pro 3 där 1 av 3 kameror inte kunde kopplas upp pga för svag wifi och ytterligare 1 kamera tappade signalen ibland. Detta trots att jag har ett påkostat Orbi wifi meshsystem med 3 satelliter i huset.
Gillade dessutom inte den relativt dåliga batteritiden och månatliga kostnaden ovanpå Verisure.
Dessutom störde jag mig på att kamerorna spelade in den förbannade katten varje natt. Man vill ju att systemet ska kunna undvika att aktiveras för allt som inte är människor.

Har kikat lite på "testvinnaren" Eufy men är tveksam om de kommer hålla måttet och om de har bättre wifi.

Någon som kan ge ett utlåtande om Eufy eller tips på någon annan övervakningskameror med hög standard?
 
Reolink brukar skrivas om bra balans mellan pris och kvalitet. Har ett par själv och jag är nöjd.
 
  • Gilla
Yonaz
  • Laddar…
J
Bytte från Yi/Kami till Reolink. Reolink är väsentligt mycket bättre.
 
  • Gilla
Yonaz och 1 till
  • Laddar…
MrJay
Reolink, Unifi eller Axis
 
  • Gilla
djac
  • Laddar…
Vi har Eufy, fungerar riktigt bra. Har en Floodlight 2 Pro på baksidan - väldigt bra tryck i ljusen och funktionen att den följer efter när den filmar funkar kanon.

Vi har även en dörrklocka från Eufy samt en batteridriven kamera (SoloCam L40). Kan inte utvärdera batteritiden på SoloCam än - men den har suttit uppe sedan midsommar och dragit ca 25 % batteri.
 
  • Gilla
Yonaz
  • Laddar…
Det verkar som att det har hänt en del på Arlo fronten också.
Jag har Pro 4 och ett meshnät för WiFi, och det fungerar alldeles utmärkt över hela fastigheten.
Dessutom kan man precisera vilken yta som ska ha rörelsedetektion, och vad den ska detektera, och när.
Det går inte att exkludera just en katt, men "djur" kan man plocka bort, och det fungerar perfekt eftersom vi har både katt och hundar.
Batteritiden är suverän måste jag säga, dom har suttit uppe i 5 månader nu och har 40-50% kvar av batteriet, men begreppet "suverän" är ju också ett värdeord.
Men det är klart att batteriet ska ju bytas förr eller senare, så det måste man ta i beaktning.
Enda nackdelen jag har upptäckt är att dom stänger av vid 20 minusgrader, ganska exakt.
Sedan kommer dom tillbaka när det blir varmare än -20.
Så det är en funktion för att spara på batteriet, men lite irriterande.
Betalar även 1090kr/år för obegränsat antal kameror med 30 dagars historik i "molnet", så det får man bedöma om man tycker att det är bra eller dåligt.
Kan tillägga att om man kör gratisversionen så får man inte tillgång till alla finesser, som till exempel att specificera rörelsedetektionen baserat på objekt.
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
D
Arlo på batteri har väl fortfarande begränsningen att kameran är avstängd tills rörelse detekteras av sensorn, dvs man kan inte få klipp på hela händelsen utan den startar ganska sent?

Sensorn är väl fortfarande ganska begränsad i räckvidd?

Detta kommer man bara runt om man ansluter kamerorna fast och då tycker jag att man ska ha nätverkskabel.
 
Jag föreslår att du fixar ditt wifi istället för att byta kameror. Mesh är ingen magisk lösning för att få wifi att fungera - har du inte täckning där kamerorna sitter nu kommer du inte ha det senare heller.
 
D
MathiasS MathiasS skrev:
Jag föreslår att du fixar ditt wifi istället för att byta kameror. Mesh är ingen magisk lösning för att få wifi att fungera - har du inte täckning där kamerorna sitter nu kommer du inte ha det senare heller.
Kabel är väl första svaret gällande kameror, det tycker jag iaf.
 
D djac skrev:
Kabel är väl första svaret gällande kameror, det tycker jag iaf.
Visst är det så!
 
D djac skrev:
Arlo på batteri har väl fortfarande begränsningen att kameran är avstängd tills rörelse detekteras av sensorn, dvs man kan inte få klipp på hela händelsen utan den startar ganska sent?

Sensorn är väl fortfarande ganska begränsad i räckvidd?

Detta kommer man bara runt om man ansluter kamerorna fast och då tycker jag att man ska ha nätverkskabel.
Ja, den spelar in när den känner en rörelse.
För eller nackdel får man bedöma själv.
Eftersom zonerna för rörelsedetektion skapas av dig själv, så kan du övervaka och spela in precis det du vill, och inte onödigt mycket.
Samtidigt så undviker du onödiga larm och inspelningar eftersom ”borta läge” har denna larmfunktion kopplat till det.
På Pro4 vet jag inte om det är någon skillnad i räckvidd för sensorn om den är nätansluten?
Men den tar i alla fall en katt på 20 meters håll, och meddelar även att det är ett djur.
Så för min del är den helt perfekt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.