En del utav Roxis inspirationsbilder på deras hemsida används utan att de frågar husägarna om tillåtelse först. Samma sak gäller för en del utav de husritningar på Roxis hemsida som är arkitektritade som husägarna själva har betalat för.

När huset är färdigbyggt, får husägaren en överraskning då de upptäcker att Roxi byggt likadana hus någon annanstans i Skåne. Detta kan få vilken nöjd kund som helst till att bli en missnöjd kund.

Den referenskund Roxi använde sig utav för 2 år sedan, när vi skulle skriva kontrakt med dem, pratade varmt om Roxi, är inte längre så nöjd med dem, efter att ha sett sina husritningar på Roxis hemsida.
Efter att kunden påtalat detta, har de endast bytt namn på huset på sin hemsida, men ritningarna finns kvar på hemsidan. Någon ersättning för detta har kunden aldrig fått.

Anledningen till att jag vet om ovanstående är att jag känner kunden sen barnsben.
 
H
Detta handlar inte om ifall huset blev "fint" eller inte. Att skriva ovanstående inlägg är endast ett tafatt försök att trivialisera problematiken.

Vad det handlar om här är att vi har fått kämpa i nästan 2 års tid för att få Roxi att färdigsställa vårt hus. Det har krävts en massa inlägg i detta forum, anlitande av advokat, reportage i tidningar och t.o.m. framträdande i TV för att vi överhuvudtaget skulle få vårt hus färdigt.

Tyvärr dras vi fortfarande med en massa problem. Roxi har skickat "bluffakturor" till oss, takkupan är inte ordentligt isolerat, centraldammsugaren fungerar inte, ångspärren blev inte ordentligt utförd trots att de fick extra chanser att rätta till det.

Ovanpå allt har de mage att sätta ut bilder från vårt hus utan att be om tillåtelse och som detta inte vore nog så las dessa bilder upp innan slutbesiktningen var gjord. Huset blev inte godkänd vid slutbesiktningen men de drog sig inte för att falskeligen skriva att huset var färdigt.
 
Visst fick vi vårt hus till slut. Inklusive de fuktskador och de fel som finns i huset. Men är det så det ska gå till ? Ska man behöva dra husföretaget inför tidningar och TV för att få det hus man blev lovad redan ifrån början ? Är detta inte en självklarhet när man beställer ett hus ? Ska man behöva kämpa i två år, där entreprenören bråkar om varenda liten detalj ?
Något som Roxi lovade, inte skulle hända. Vi skulle bara luta oss tillbaka och Roxi skulle sköta resten.

Roxi lovar saker vid kontraktskrivandet men tar tillbaka det sen. Har de satt detta i system ? Ett sätt för att få kunderna till att skriva under ? T o m detaljer som är inskrivna i vårt kontrakt har de struntat i att följa, fastän vi påpekat det vid ett flertal tillfällen.

Om Roxi inte ens klarar av den enda uppgift de har, som är att koordinera alla underleverantörer, varför ska man då beställa ett hus ifrån dem ? Det finns ju andra seriösa stenhusföretag. Som bygger snabbare än de två åren vårt husbygge tog.

Ingen ska behöva gå igenom det helvete vi har fått gå igenom. Ingen familj förtjänar detta.

Honungsöt, försöker du göra reklam för Roxi i den här tråden genom att visa upp vårt hus ? Har ni ingen annan referens att tillgå än vårt hus som figurerat i både tidningar och TV ? Patetiskt.
 
H
Vad handlar detta om då? Jag trodde att ni ville ha huset färdigt!
Huset ser ju annars jätte fint ut.
Men dom har ju inte fotograferat centraldammsugaren

MVH
Honugsöt
 
H
Nej jag gör ingen reklam. Vill bara försöka bilda mig en saklig uppfattning om detta. Har ju själv eventuellt tänkt att bygga med Roxi så småningom.

MVH

Honungsöt
 
Honungssött, det är uppenbart att du jobbar för Roxi eller t.o.m. är en av delägarna. Du kan sprida dina lögner någon annanstans.
 
H
Nej jag jobbar verkligen inte för detta företag. Men det är tydligen mycket besvärade för er så fort någon vill skapa sig en någorlunda opartisk bild av detta. Det finns ju alltid 2 sidor på ett mynt!

MVH
Honungsöt
 
Men Hallå,

Intressant att Roxi föredrar att visa upp ett av de mer omdiskuterade småhusprojekten i sverige som referensobjekt, har man inga med nöjda kunder ? Hur gör man om någon vill komma och titta på objektet som förekommer i katalogen då ?

Här ställer man sig frågande
/MF
 
Intressant att du säger att du inte jobbar för Roxi. Vilken anknytning har du till dem ? Har du själv pratat med Roxi ? Vilka lögner har de dragit för dig ? De lovade 4 saker i TV och de höll inget utav dem. Vad säger det om dem ?
Har du själv beställt och byggt hus med dem någon gång?

Att få kritik är något som vi tål. Men då får den vara sann också och inte fylld med Roxis lögner om oss.

Varför är vi så många som berättar samma historia? De som berättat i det här forumet är endast de som vågar träda fram. Hur många är det som sitter därhemma i det tysta och tror att de är de enda som varit med om detta oseriösa husföretag ? Eller som inte vågar träda fram p g a att de hoppas att Roxi ska färdigställa det hus de beställt ?

Om du fortfarande inte har kunnat göra dig en uppfattning om företaget Roxi efter att ha läst 3 missnöjda kunders inlägg här i tråden ,som är helt oberoende utav varandra och som byggt hus i olika städer i Skåne, och du kan vänta på ditt hus i två år, inklusive fel och bråk med Roxi, så tycker jag att du ska beställa ett hus ifrån dem.
 
H
Det går ju inte att föra en saklig konversation med er.Ni är ju hatiska! Det som någon skrev "Detta handlar inte om ifall huset blev "fint" eller inte" så det har nog inget med ert hus att göra utan, som det verkar är ert mål endast att svartmåla detta företag med massa olika påhopp. På så vis så tappar ni i förtroende, enl min mening.

Och jag bygger inte hus och har aldrig gjort. Men som jag skrev innan så är jag runt och tittar på olika leverantörer, där Roxi är en av många Stenhusleverantörer.

MVH
Honungsöt
 
Enda syftet med dina inlägg är att förtala oss och göra reklam för Roxi. Om du inte tror på oss trots de massiva bevisen så kan du ju alltid läsa inläggen skrivna av Maggan9 och EmmaJosefin.
 
H
Som sagt så har ett mynt 2 sidor! Jag vill verkligen inte förtala någon här! Men här finns bara era synpunkter och inga bevis. Det är så att säga väldig ensidig information. Jag önskar er ändå lycka till med ert som jag tycker jätte fina hus.

MVH
Honungsöt
 
Så du tycker inte att bilderna som jag har lagt in, artiklarna som har skrivits i 2 olika tidningar samt framträdandet i Plus är bevis nog? Att vi skrev under kontraktet i december 2005 och att slutbesiktningen gjordes för några veckor sedan är tillräckliga bevis. Om du vill kan jag lägga in rapporterna från slutbesiktningen, provtryckningen, värmekameraundersökningen samt alla e-mail mellan oss och Roxi. Vad har du lagt fram som motbevisar mina påståenden?
 
Honungsnöt, hur skulle du uppleva det att huset rasar framför ögonen på dig? Jag påpekade för roxi på fredagen kl 10.00 att takstolarna inte satt bra, och på södag blåste huset omkull... Detta var den 19 maj 2006. Innan dess hade vi haft Polacker som bodde på vår tomt i en husvagn, fått en carport vi inte beställt och som inte var förenligt med bygglovet som Roxi ritat upp, fått grunden sönderslagen på flera ställen av korkade snickare.
Efter att huset rasat stod huset utan tak i flera månader, tills man fick några snickare som satte takboard på halva taket och lät det vara några veckor så. ( om det hade blåst då hade hela huset blåst omkull) Hela taket var nu ett segel. Det regnade hemsk mycket i slutet av juli så vårt hus blev mycket blött innuti, och som har gett upphov till att golvet i öv har krymt upptill 7mm, så jag har stora hål i vid väggen på 5 ställen på övervåningen..
Inte fick vi någon information om vad som skulle hända, vi fick information om några snickare som skulle ta över vårt hus, men inte heller detta stämde. I augusti fick vi bra snickare, men ingen information om ev förseningar. Nej inte blir huset försenat ( stod stilla mer än 12 veckor pga raset) sa säljaren åt oss...( de nya snickarna sa på ett tidigt stadium att ca en månad blir huset försenat, och det stämmde).
Vid slutbesiktningen vägrade besiktningsmannen besikta, allför mycket material fattades och vissa besiktningar ex ventilationen var inte gjorda.
När huset godkändes invändigt den 18 december( tre veckor efter den första besiktningen), saknades saker ex en franke bänk i tvättstugan som vi hade beställt i maj månad. I slutbesiktningsprotokollet står det att den senast ska var installerad den 30 december. Den kom den 9 februari. Detta innebar att vi var tvunga att hålla i tvättmaskinen varje gång den centrifugerade för att annars hoppade den runt, hur jobbigt är det!! en maskin cetrifugrara inte bara 1ggn per tvätt utan ca 3 ggr.. Det gällde att vakta den...
Hela tiden har vi fått datum som aldrig stämt, ex i besiktningsprotokollet står att alla anmärkningar ska vara åtgärdade senast i18 mars, det sista gjordes den 7 maj osv. LOVAR RUNT OCH HÅLLER TUNNT...
När vi flyttade in i huset hade man stängt av värmen på fredagen och besiktningen var på måndag. Hur kul var det att tillbringa julen med 15 grader inomhus? Detta pga felaktiga motorer till golvvärmen, felaktigt elektriskt inkopplad golvvärme, felaktigt inställda slingor...

Vi har varit med om mer än de flesta... Så kom inte och säg något. Vår KA hotade flera gånger att gå till tidningarna för att allt sköttes så dåligt av Roxi, idag ser vi att vi borde ha gjort det så kanske vi hindrat flera att råkat illa ut.

Det ni ser på bilden är gaveln som rasat ned på carporten pga takstolarna inte alls var förankrade vid marken. Vad fönstren hade där att göra vet ingen, det var i alla fall inte läge att sätta upp dem innan taket.
 
  • huset ramlar.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.