frågar igen...ska bygga ett hus i puts men husförsäljaren ska ha runt 170 000 för ett putasat garage på 30 kvm är det inte väldigt MKT!
borde vara mkt billigare att fixa själv någon som vet!?
Tack!
 
Fick förra året en offert på ett 10x7 m stort garage uppmurat av leca block. Fasaden skulle vara putsad/reverterad. Dom skulle ha 600 000:- för att bygga det :) Så 170 000:- kanske inte är så jättedyrt ändå :)

Ingår bottenplatta i dessa 170 000:- också så tycker jag det låter ganska rimligt ändå.

Håller själv på med ett Mellbygarage på 60 kvm med förhöjd takhöjd som hittils har kostat mig lite drygt 250 000:- Då har vi byggt plattan själv.
 
600 000kr
Usch! va dyrt. Detta va med allt, eksjöhus!
somliga säger...vet EJ om det stämmer...att det kostar runt 80 000:- att smälla upp ett själv.
Vilka skulle ha 600 000kr om jag får fråga.
// Tina
 
Det var en mindre byggfirma som skulle bygga allt från scratch mha av isolerade leca-block, alltså inga prefabricerade moduler eller så. I och för sig skulle det ju i princip blivit en mindre verkstad av det hela men jag tyckte iaf att det blev lite för mycket för min budget.

När jag undrade hur det kan bli så dyrt så fick jag svaret att bara putsen i det hela stod för 150 000:-. Vet inte om det i allmänhet kostar så mycket att få putsjobb utfört eller om det bara är jag som hade otur med den offerten, har inte direkt kollat upp så mycket vad andra tar.
 
Det var en dyr puts. Verkar dyrare än att sätta på tegel. För vad jag har hört så kostar teglet till ett sådant bygge 70000:- plus arbetet
 
menar du att 170000 eller 600000 kr va mkt? jag menar om det var min fråga du svarade på eller du kommenterade inlägget.
70 000kr va ju ett bra pris på tegel men sen är det ju va hantverkarna ska ha.
// Tina
 
Hej,

En kompis putsade sitt tvåplanshus 180m2 och det kostade ca 120K ink allt.

/j
 
Anledningen till att kostar så mycket med ett putsat garage, är att det är så stora ytor som ska putsas i förhållande till ett putsat hus. Jag menar; på ett hus finns det några dörrar o en hel del fönster som ej putsas, medan det på ett garage finns en port o kanske en dörr o ett fönster. Vårt garage på ca 40 kvm kostade i trä ca 120 tkr o i puts skulle det kosta ca 50 tkr extra, med andra ord ca 170 tkr. Alltså tycker jag att summan runt 170 tkr låter rimligt för ett garage i puts på 30-40 kvm.
 
170000tkr att göra det själv eller att ha en firma till det?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.