A
Står i valet mellan en RLT1825M20S från Granngården och RY18LT23A-120 från Clas Ohlsson.
Vilken är mest prisvärd?
 
Eftersom du har funderingar på två batteritrimmers så måste jag fråga - hur många kvm ska du trimma och/eller klippa varje gång och hur lång tid hade du tänkt dig att använda trimmern varje gång? Och hur många gånger hade du tänkt trimma/klippa varje säsong?
 
A
Bocken Bruse Bocken Bruse skrev:
Eftersom du har funderingar på två batteritrimmers så måste jag fråga - hur många kvm ska du trimma och/eller klippa varje gång och hur lång tid hade du tänkt dig att använda trimmern varje gång? Och hur många gånger hade du tänkt trimma/klippa varje
Bocken Bruse Bocken Bruse skrev:
Eftersom du har funderingar på två batteritrimmers så måste jag fråga - hur många kvm ska du trimma och/eller klippa varje gång och hur lång tid hade du tänkt dig att använda trimmern varje gång? Och hur många gånger hade du tänkt trimma/klippa varje säsong?Va
Bocken Bruse Bocken Bruse skrev:
Eftersom du har funderingar på två batteritrimmers så måste jag fråga - hur många kvm ska du trimma och/eller klippa varje gång och hur lång tid hade du tänkt dig att använda trimmern varje gång? Och hur många gånger hade du tänkt trimma/klippa varje säsong?
Bocken Bruse Bocken Bruse skrev:
Eftersom du har funderingar på två batteritrimmers så måste jag fråga - hur många kvm ska du trimma och/eller klippa varje gång och hur lång tid hade du tänkt dig att använda trimmern varje gång? Och hur många gånger hade du tänkt trimma/klippa varje säsong?
Har 400m3 som robot går på och jämna till några ställen när robot ej klipper bort gräskant.
Hur ofta det blir beror på hur grästillväxt är.
 
Aztorboy skrev:
Har 400m3 som robot går på och jämna till några ställen när robot ej klipper bort gräskant.
Hur ofta det blir beror på hur grästillväxt är.
Ryobi rent allmänt bygger mycket bra trädgårdsredskap och tillhör väl toppskiktet rent allmänt. Däremot är jag rent personligen mycket kritisk till allt som drivs med litiumjonbatterier. Jag tillhör den där gruppen användare som ENBART använder bensindrivna produkter. Använder man alkylatbränsle så är man hyfsat trygg att maskinerna fungerar år efter år utan några större ingrepp och kostnader. Litiumjonbatterier har ju egenskap att de måste skötas på ett mycket speciellt sätt för att bli långvariga. De får inte ligga helt "tomma" alltför länge och de bör heller inte fulladdas till 100% och dessutom gillar de inte alltför sträng kyla. Och inte alltför höga luftfuktigheter heller för den delen.

Men jag önskar dig i vart fall lycka till i jakten på en bra grästrimmer.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.