J
Hej!

Jag har under ett år förhandlat om att köpa loss mark från Sveaskog. Alla samtal har hittills låtit positivt men det händer verkligen absolut ingenting. Maila är inte ens lönt för man får svar att "inga problem, det fixar vi och vi återkommer snarast" sen händer absolut ingenting. Nu har jag väntat på ett kostnadsförslag i två månader.

Jag begriper inte hur det kan vara ett problem? Det har ju schablonpriser att slå i, skogen och mark är väl inventerad.

Har ni andra liknande eländiga erfarenheter? Har ni något tips på hur man får lite fart på processen? Som köpare sitter man ju i en sits där man inte direkt kan ställa krav, de behöver ju inte sälja till mig utan klarar sig fint utan min affär. Så jag vill inte trycka på för mycket. Men jag kan ju inte sitta ner och vänta snällt i evigheter? Med tanke på att Lantmäteriärendet inte ens påbörjats och det är ju det som brukar vara den riktigt oändliga långbänken.
 
C
De är nog inte så många fastighetsansvariga, sett till hur många ha de har och hur många kntresseförfrågningar som kommer in. Vilket område är det?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.