Vi ska hel renovera badrummet och är inne på att behålla dubbla tvättställ då det fortfarande känns praktiskt. Enligt bilden ser det ut idag, finns det typ underlimmade tvättställ ungefär som en diskho? Vi kommer att byta ut allt i badrummet, tar gärna tips och synpunkter kring just dubbla tvättställ. Sett varianter där det är ett stort tvättställ med dubbla kranar, tycker dock det blir för nära varandra. Bredden idag är mellan ytterkant tvättställen 140cm.
 
  • Ett rymligt badrum med dubbelho, vita skåp, speglar och personliga hygienprodukter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Själv har jag aldrig förstått vitsen med att ha dubbla tvättställ. Hur ofta brukar man stå bredvid varandra när man tvättar sig? Dubbla badrum-/medicinskåp däremot, kan jag se många fördelar med att ha. Ska du göra om, så tänk efter vad som är praktiskt.
 
HasseTeknik HasseTeknik skrev:
Själv har jag aldrig förstått vitsen med att ha dubbla tvättställ. Hur ofta brukar man stå bredvid varandra när man tvättar sig? Dubbla badrum-/medicinskåp däremot, kan jag se många fördelar med att ha. Ska du göra om, så tänk efter vad som är praktiskt.
Har haft huset i 15 år, idag barnen 18-15 år. Jag tycker det varit praktiskt och tycker fortfarande det, men kanske inte heller kommer att sakna det. Jag tänker ungefär som diskhon i köket att man hela tiden är i vägen för varandra kring diskhon. Praktiskt på toaletten att man inte är i vägen för varandra.
 
BirgitS
A athena skrev:
Enligt bilden ser det ut idag, finns det typ underlimmade tvättställ ungefär som en diskho?
Jag har i alla fall inte sett det som någon standardprodukt utan antingen är det en bänkskiva i (vanligen) porslin med nedsänkta handfat utan några skarvar alls eller så är det en godtycklig skiva med handfat som står ovanpå. 120 cm är en vanlig bredd för två handfat (två 60 cm breda kommoder med en gemensam skiva), men även 140 cm och 160 cm finns.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Jag har i alla fall inte sett det som någon standardprodukt utan antingen är det en bänkskiva i (vanligen) porslin med nedsänkta handfat utan några skarvar alls eller så är det en godtycklig skiva med handfat som står ovanpå. 120 cm är en vanlig bredd för två handfat (två 60 cm breda kommoder med en gemensam skiva), men även 140 cm och 160 cm finns.
Hittade något på nätet men "tappat" bort :), såg ut som en "bänkskiva" och tvättställen såg ut att ligga på undersidan för att slippa kanter som vi har idag. Hittade detta nu när jag googlade lite, skulle kanske fungera och dubbla 80cm underskåp.

Men kanske är att lägga utrymme på fel saker att ha dubbla tvättställ.
 
  • E-handelssida, vitt dubbelhandfat, produktnamn, pris, "Lägg till i varukorg"-knapp.
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
BirgitS
Ja, det är ju den vanliga typen där skiva och handfat går i ett. I detta fall då inte porslin utan någon sorts mineralkomposit.
Ise är gjort för kommoden Epos.
https://www.svedbergs.se/produkter/badrumsmobler/tvattstall/ise/?width=160&color=Vit+matt
https://www.svedbergs.se/produkter/...lar/epos-underdel-160x45/?width=160&color=Vit

Det är ju en smaksak om man vill ha dubbla eller inte. Vi har aldrig haft det utan har lyckats samarbete kring tandborstning etc. ändå, men jag kan tänka mig att om man är van vid att ha varsitt så blir det svårt att vänja sig vid att dela.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Ja, det är ju den vanliga typen där skiva och handfat går i ett. I detta fall då inte porslin utan någon sorts mineralkomposit.
Ise är gjort för kommoden Epos.
[länk]
[länk]

Det är ju en smaksak om man vill ha dubbla eller inte. Vi har aldrig haft det utan har lyckats samarbete kring tandborstning etc. ändå, men jag kan tänka mig att om man är van vid att ha varsitt så blir det svårt att vänja sig vid att dela.
Tack för svaret, vi får ta oss en funderare. Var kanske mest praktiskt när 4st ska iväg samtidigt på någon aktivitet och sista anhalten är typ tvätt och tandborstning.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.