P
Finns det någon "puck" som är kompatibel med dessa system ? Skulle vilja ha handdukstorken på ett schema så att den ej är på dygnet runt.
 
Jag satte ett tidrelä i dosan där matningen kommer från, men då för att starta den innan duschen så fick jag sätta en knapp för det. Inställd på 4 timmar och då är handukarna torra. Kan kanske vara lättare med styrning på annat vis, men plats brukar finnas i dosan.
 
P
Plats finns och det hade varit trevligt om man hittade något som var kompatibelt med mina IKEA prylar. Då kan man ju sätta upp ett schema i appen när strömmen ska vara på.
 
Där är jag borta, då jag inte har elektroniska delar i huset, utan bara manuellt. Och kostar inget speciellt om något går sönder. men alla är inte lika.
 
BirgitS
Ikea har inget som kan sättas in i en dosa och de är väl lite petiga med vad som går att ansluta till deras hubb.
 
P
Nä så är det. Tänkte om Plejd eller liknande fungerar. Google Home är dock kompatibel med IKEA. Får väl såga upp en IKEA trådfri och bygga in annars.
 
B
Shelly 1 är kompatibel med Google home, och kostar ungefär 150kr. Liten o får plats i dosa.

Lägger du till en 50:- så kan du köpa shelly 1pm med mätning av el, så du ser hur mycket el handukstorken förbrukat, per h, dag, månad eller år. Molnlagrad förbrukning, men det går att styra om till lokal lagring / lokal styrning om man inte vill använda molnet.
 
  • Gilla
Peter_K
  • Laddar…
P
B BSOD skrev:
Shelly 1 är kompatibel med Google home, och kostar ungefär 150kr. Liten o får plats i dosa.

Lägger du till en 50:- så kan du köpa shelly 1pm med mätning av el, så du ser hur mycket el handukstorken förbrukat, per h, dag, månad eller år. Molnlagrad förbrukning, men det går att styra om till lokal lagring / lokal styrning om man inte vill använda molnet.
Får kolla in det. Tack
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.