T
Vi ska måla väggar och tak invändigt i ett nybyggt förrådshus och funderar på om det är värt besväret att spackla skarvarna mellan gipsskivorna. Väggarna kommer till stor del att vara täckta av hyllor. Har någon erfarenhet av att måla direkt på gips utan att spackla i exempelvis garage eller förråd? Det skulle vara intressant att se en bild på resultatet.
 
Det är ju för utseendets skull man både spacklar och målar. Bryr du dig inte om hur det ser ut går det givetvis att skippa spacklingen. Det går bra att skippa målningen också. Jag har sett det och skulle inte göra så själv.
 
Beror på hur fint gipsen är uppsatt. Det går bra att skippa spackel om det helt och fint.
 
Alla väggar på jobbet utom kontorsväggar mm är ospacklade.
 
Taket i mitt garage är gipsat och målat men inte spacklat. Jag tror inte att nån någonsin har lagt märke till det.
 
Good enough för ett förråd med massa hyllor tycker jag. Här bilder på mitt garage
 
  • Vit och grå vägg med en synlig skarv och skruvar. Träkant delvis synlig nedtill.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Verkstad med arbetsbänk, verktyg, oordning, väggskåp med blåa flaskor, fönster mot grönska och belysning ovanför.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
vcx och 2 till
  • Laddar…
Y YuGi skrev:
Good enough för ett förråd med massa hyllor tycker jag. Här bilder på mitt garage
Snyggt. Fina skarvar i gipsen, raka fina eldragningar o snyggt uppsatta lister. Bröstmålningen gör väldigt mycket till helhetsintrycket också. Funkar utmärkt i ett garage! 😀 Borde kanske pushat för spackling då jag har försörjt mig som målare i trettiofem år 🫤
 
  • Gilla
YuGi
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.