En hund har under några år, till och från, kissat på verandagolvet som är av trä. Huset är från 1905.
Ser inte riktigt ut som golvet blir riktigt har torkat. Särskilt mellan brädorna. Kissandet har pågått några år, Varje gång har vi noga torkat upp kisset, sprejat på rengörning och torkat upp med hushållspapper.
Behöver få det torrt innan jag lägger på en plastmatta.
 
Ser inte ut som golvet blir riktigt torrt ... Särskilt mella brädorna.
Måste jag slita upp brädorna?
 
Tveksamt att lägga lägga plastmatta på detta golv.
 
Utveckla gärna ...
 
R Rockpojken skrev:
Utveckla gärna ...
Tror du borde utveckla lite mer själv. Hur är denna veranda beskaffad? Under tak? Helt inbyggd? Uppvärmd? Vad finns under verandagolvet? Mark? Betongplatta? Luft?

Beskriv förhållandena lite bättre och kanske med några bilder blir det lättare att ge vettiga råd.

Välkommen till forumet!
 
Alfredo Alfredo skrev:
Tror du borde utveckla lite mer själv. Hur är denna veranda beskaffad? Under tak? Helt inbyggd? Uppvärmd? Vad finns under verandagolvet? Mark? Betongplatta? Luft?

Beskriv förhållandena lite bättre och kanske med några bilder blir det lättare att ge vettiga råd.

Välkommen till forumet!
Tack för svar.
Ok.
Verandan är helt inbyggd. Uppvärmd. Dock värmer vi inte upp den under vintern. Under golvet finns en källare (ståhöjd utan värme) från vilken vi har isolerat verandans golv.
Skall försöka återkomma med några bilder.
 
  • Trägolv, kontorsstol, fönster, korg med leksaker, krukväxt, utgång till balkong, inomhusmiljö.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Trägolv med brädor, naturliga mönster, viss smuts och del av ett föremål.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 20230822_141607.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Oorganiserad källare med verktyg, prylar, exposed kablar och spindelnät mot en grov betongvägg och lågt tak.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Så här ser det ut
.
 
Min tanke är att om det inte känns torrt bl a i skarvarna blir det inte bättre av att täcka med plast. Dessutom värms inte rummet under vinterhalvåret. Är brädorna tillräckligt tjocka för att slipas?
 
yonna yonna skrev:
Min tanke är att om det inte känns torrt bl a i skarvarna blir det inte bättre av att täcka med plast. Dessutom värms inte rummet under vinterhalvåret. Är brädorna tillräckligt tjocka för att slipas?
Brädorna är tillräckligt tjocka för att slipas.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.