fasiken vad fint. jag kan förstå behovet av utespa när jag såg de sista bilderna, kanonfint
 
Uj, vad läckert!

Har ni kommit fram till vilket tätskikt ni ska använda?
 
Hemmakatten
Inte bestämt med tätskikt ännu, men någon form av pooltätningssystem kommer vi att använda, Dock ingen liner eftersom vi skall sätta mosaik.

Tack för komplimangerna. :)
 
A
Hur går det? Har det blivit nått bad än?
 
Hemmakatten
Tyvärr blir det inte i år. Mosaiken mm går inte att lägga om det inte är plusgrader (ganska många). Husbygget tar mycket längre tid än vi trodde. Vi räknar med att till våren kunna få badet igång. Jag längtar sååå mycket efter bubbelpoolen.
 
Hemmakatten, ni verkar bygga ett riktigt läckert hus. Du har ingen hemsida eller bilder från bygget? Är det lösvirke eller prefab?
jesper
 
Hemmakatten
Vi har ingen hemsida från bygget. Men om du sänder mig ett PM kan jag skicka dig ett par bilder om du vill. Huset är ett lösvirkesbyggt hus, fortfarande inte färdigt.
 
Ser kanon ut! Men jag ser inga "sprutmunnstycken"? Jag har tänkt att göra något sånt här som projektarbete när jag går ut 3:an.
 
Hemmakatten
Nej, det blir inga bubblor eller sprutmunstycken. Det blir mer av ett lugnt japanskt bad. Däremot kommer vattnet som kommer upp från tilloppet i golvet att ge ett sakta krusande på ytan. Vi ville inte ha en massa oväsen från munstyckena utan tycker att utsikten och det varma vattnet blir nog så avkopplande.

Så det är ju alldeles fel att kalla det för en jacuzzi, vilket dessutom är ett varumärke. Byter därför rubrik på tråden till utespa.
 
Måste gratulera till ett riktigt läckert bygge!

Ser fram emot bilder på slutresultatet!
 
Häftigt bygge... :D Ser oxo fram emot slutresulatet
 
Håller helt klart med dig där om att det ska vara lugnt o njutbart utan en massa oväsen... du har väl en fru som kan massera dig :D
Åhh vad jag är avis... ;)
 
Hemmakatten
Återigen tack för positiva kommentarer. :) Som sagt, vi hoppas kunna slutföra detta i sommar, men det är många projekt som står på kö, bl.a badrum och bastu. Men så fort det blir färdigt lägger jag upp bilder.
 
A
Hur går det? Har ni provbadat än?
 
Hemmakatten
Nej.:( det har kommit en massa andra saker i vägen som vi har varit tvungna att prioritera. Just nu känns det som om spabadet (det är extremt lågprioriterat av maken) kommer att bli färdigt endera decenniet eller så...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.