E
electroluxaren skrev:
trumman lossnat från korset helt klart
Vad innebär det? Går det att laga?
 
A
E epw skrev:
Vad innebär det? Går det att laga?
ja men det kan nog bli väldigt dyrt
3h arbete
material för 4tkr
 
  • Gilla
epw och 1 till
  • Laddar…
E
electroluxaren skrev:
ja men det kan nog bli väldigt dyrt
3h arbete
Hur säkerställer man att så är fallet? Var börjar man om man ska försöka ge sig på det själv?
 
A
E epw skrev:
Hur säkerställer man att så är fallet? Var börjar man om man ska försöka ge sig på det själv?
snurra sakta trumman och känn på klapp upp och ner varje 1/4 varv

öppna hela maskinen lossa allt ta ur balja med trumma sätt dit en ny
 
  • Gilla
epw
  • Laddar…
7 år och låter sådär. inget bra, som sägs dyrt att fixa, köp en ny och få garanti på den. En ny ligger ungefär i pris som en reparation.
 
E
electroluxaren skrev:
snurra sakta trumman och känn på klapp upp och ner varje 1/4 varv

öppna hela maskinen lossa allt ta ur balja med trumma sätt dit en ny
electroluxaren skrev:
snurra sakta trumman och känn på klapp upp och ner varje 1/4 varv

öppna hela maskinen lossa allt ta ur balja med trumma sätt dit en ny
Skulle säga att den glappar ungefär lika hela vägen runt om det är på detta sättet man kontrollerar detta.
 
A
E epw skrev:
Skulle säga att den glappar ungefär lika hela vägen runt om det är på detta sättet man kontrollerar detta.
tokslut!!!
 
  • Gilla
epw och 1 till
  • Laddar…
E
electroluxaren skrev:
tokslut!!!
Stort tack för hjälpen! Är det några problem att köra helt slut på den? Vad riskerar man?
 
A
E epw skrev:
Stort tack för hjälpen! Är det några problem att köra helt slut på den? Vad riskerar man?
remmen lossnar
tvättgodset skadas
 
  • Gilla
epw
  • Laddar…
E
electroluxaren skrev:
remmen lossnar
tvättgodset skadas
👍
Och om jag skulle får alldeles för mycket tid över så är det alltså trumkorset jag ska byta? Eller hela trumman?
 
A
E epw skrev:
👍
Och om jag skulle får alldeles för mycket tid över så är det alltså trumkorset jag ska byta? Eller hela trumman?
beror på modell men oftast hela baljan
 
  • Gilla
epw
  • Laddar…
A
E epw skrev:
👍
Och om jag skulle får alldeles för mycket tid över så är det alltså trumkorset jag ska byta? Eller hela trumman?
om det ens går att få tag på i europa
 
  • Gilla
epw
  • Laddar…
E
electroluxaren skrev:
om det ens går att få tag på i europa
Jag river ner och kollar. Den ska ju ändå på skroten om jag inte får till det. Återkommer med resultat 😉
 
  • Gilla
Kurtivan
  • Laddar…
E
Uppdatering i felsökningen.

Det var trumkorset som släppt från trumman. Trummans gods har gett efter så hålen blivit för stora så den koniska skruven glappar i sidled. Detta löste jag med en större bricka och drog åt utav bara tusan.
Det blir således ett byte av trumman om detta ger efter framöver. Det verkar dock inte helt lätt att få tag i.

Några tips om vart man kan söka eftermaeknadsdelar som inte nödvändigtvis måste vara original.?
 
Du får nog leta efter en lika på nätet, när någon har en för gratis. Troligtvis är det lika trumma på nästan alla av den storleken.
 
  • Gilla
epw
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.