Hej. Har installerat ett Yale Doorman V2N som fungerar bra med wifimodul osv.
Problemet är det att jag måste byta batterier i låset med ca 5 veckors mellanrum.
Det är extremt ofta jämfört med det andra låset som vi har av samma sort.

Vad kan problemet vara?
Någon här som haft samma liknade problem?
 
Låter helt bisarrt. Kolla så du har en vettig wifi-förbindelse till din Yale-grunka, är det riktigt skabbig wifi så drar det mycket ström att upprätthålla kommunikationen.
 
H Harald Blåtumme skrev:
Låter helt bisarrt. Kolla så du har en vettig wifi-förbindelse till din Yale-grunka, är det riktigt skabbig wifi så drar det mycket ström att upprätthålla kommunikationen.
Det felande låset är närmare routern än det andra. Men nånting är det som drar ström på felaktigt sätt. Knappsatsen fungerar som den ska och allt med låset verkar vara i sin ordning förutom strömförbrukningen....
 
Inga problem med täta batteribyten. Är nu inne på mitt andra lås, bytte ytterdörr och bytte då färg på låset, men inga problem. Vad har du för batterier i det ? Köp inga billiga batterier de är sämre livslängd på.
 
Använder alkaliska batterier av bra fabrikat.
 
  • Gilla
ullak40
  • Laddar…
D draje skrev:
Använder alkaliska batterier av bra fabrikat.
Ta då kontakt med den du köpt det av, eller Yale doorman och hör med dem. Svårt veta vad som drar så mycke ström.
 
D draje skrev:
Hej. Har installerat ett Yale Doorman V2N som fungerar bra med wifimodul osv.
Problemet är det att jag måste byta batterier i låset med ca 5 veckors mellanrum.
Det är extremt ofta jämfört med det andra låset som vi har av samma sort.

Vad kan problemet vara?
Någon här som haft samma liknade problem?
Hej Draje!
Hittade du någon lösning med ditt lås?
Jag har samma problem. Har pratat med supporten och testat de olika felsökningarna men hittar inget som skulle vara felkällan.
 
Hej. Jag har inte gjort nåt annat än att byta batterier några gånger till sedan jag skapade tråden 😆
Jag har läst nånstans att det Kan bero på två montageskruvar som är "för långa".
Ska ta isär nån gång framöver för att se om jag hittar nåt som verkar gALeT. 😁
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.