Hej!

Relativt nyinflyttade i vårt hus och skulle idag sätta upp en lampa i sonens lekrum.
Lampknappen är kopplad till både uttag ovanför fönstret och belysning/dimmer i fönsterkarmen.

Hur är tanken att denna ska användas?
Är det endast dimbara lampor som kommer funka här? Eller är de knasigt kopplat på något vis?

Vi har dessa uttag ovanför varje fönster i huset, samt belysning/dimmer i varje fönsterkarm. Jag har testat i flera rum och det är samma resultat överallt 🤷🏽‍♀️
 
Redigerat:
Prova med en ljuskälla som du säkert vet är dimbar. Lite konstigt att LED-spot i nischen är kopplad till samma vippa på strömbrytaren(?)
 
Testa att bara klicka på knappen, inte hålla in den nånting.
 
I Intresserad22 skrev:
Testa att bara klicka på knappen, inte hålla in den nånting.
Jag gör det i slutet på videon, så det funkar tyvärr inte heller 😕
Testade även trycka snabbt ett år gånger innan jag filmade och de gav inget resultat heller
 
M Molnet9092 skrev:
Hej!

Relativt nyinflyttade i vårt hus och skulle idag sätta upp en lampa i sonens lekrum.
Lampknappen är kopplad till både uttag ovanför fönstret och belysning/dimmer i fönsterkarmen.

Hur är tanken att denna ska användas?
Är det endast dimbara lampor som kommer funka här? Eller är de knasigt kopplat på något vis?

Vi har dessa uttag ovanför varje fönster i huset, samt belysning/dimmer i varje fönsterkarm. Jag har testat i flera rum och det är samma resultat överallt 🤷🏽‍♀️
Kan ju vara att dimmern inte klarar så låg effekt som det är i ledlampor. Skulle byta till led i min spisfläkt men jag var tvungen att ha en glödlampa och en led. Med 2 led funka det inte.
 
M Molnet9092 skrev:
Jag gör det i slutet på videon, så det funkar tyvärr inte heller 😕
Testade även trycka snabbt ett år gånger innan jag filmade och de gav inget resultat heller
Men klicka bara och låt den vara, kan vara en sån där som tänder mjukt. Dvs att det tar några sekunder.
Väldigt udda dock att de ligger på samma tändning.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.