Hej,
Jag monterade en Asko cw4971Gbför 13 år sedan och nu har den dött. Tror att styrenheten är paj och tänkte byta den. Men jag får inte bort den jädra huven. Har försökt allt, dra uppåt, snett, böja och bända, svära högt… men inget hjälper!
Alla tips tas emot tacksamt om hur jag får bort skiten innan vinkelslipen kommer fram.

Mvh Frustrerad
 
  • Rostfri köksfläkt mot grått kakel, modern design, inslag av orenlighet, inomhus, detaljbild.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Betong och kakel möts i hörn med en mänsklig skugga på väggen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En modern köksfläkt över en häll, mot kaklad vägg med grått rektangulärt kakel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
A
F fnysis skrev:
Hej,
Jag monterade en Asko cw4971Gbför 13 år sedan och nu har den dött. Tror att styrenheten är paj och tänkte byta den. Men jag får inte bort den jädra huven. Har försökt allt, dra uppåt, snett, böja och bända, svära högt… men inget hjälper!
Alla tips tas emot tacksamt om hur jag får bort skiten innan vinkelslipen kommer fram.

Mvh Frustrerad
den är ju redan lossad från taket
den kan sitta i en försänkning i kåpan vilket jag inte ser
men lyft det yttre röret en bit så tror jag att du får loss allt
ev med tanke på att den lutar kan det sitta skruva underifrån som måste lossas
 
electroluxaren skrev:
den är ju redan lossad från taket
den kan sitta i en försänkning i kåpan vilket jag inte ser
men lyft det yttre röret en bit så tror jag att du får loss allt
ev med tanke på att den lutar kan det sitta skruva underifrån som måste lossas
Jag har lossat de två skruvarna som höll fast den inre huven. Har försökt allt som du nämner och jag är nästan 100 på att jag inte skruvade fast den nedre huven när jag monterade fläkten.
Ingen annan som lossat en sådan huv?
Tror att Gorenje har samma lösning så om någon vet hur man får loss huven så blir jag väldigt glad!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.