Söker en reservdel till en av mina gräsklippare.

Det är en fjäder till drivningen som drar tillbaka ”armen” och frikopplar drivningen.

Bifogar ett par bilder.

Ingen som sitter på en defekt Multiclip som kan tänkas sälja fjädern löst? Den finns inte att beställa som reservdel.
 
  • Bild på gul maskindel, sannolikt gräsmaskin, med fokus på svart trissor, reim och blå plastdel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En smutsig gräsklippare med gräs och löv under, på en verkstadsbänk, verktyg framme, någon reparerar förmodligen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Nej, den du länka är tyvärr nummer 9 på sprängskissen. Den fjädern jag söker är den röda pilen, men säljs inte löst utan man måste köpa hela växeldelen. Känns lite överdrivet för en fjäder.
 
  • Teknisk ritning av cykeldelar, inklusive vevparti, kedja och bakväxel, med numrerade komponenter för monteringsinstruktioner.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
O
Rätt övertygad om att det är samma. Men vad är det för modellnummer på din Multiclip? Står på en etikett någonstans.
 
O
O Odur skrev:
Rätt övertygad om att det är samma. Men vad är det för modellnummer på din Multiclip? Står på en etikett någonstans.
Äh, glöm det.. Jag läste fel
 
Jag mailade till reservdelaronline och även till Stiga själva som säger att den inte säljs som reservdel. Den är dock väldigt lik den jag behöver (se bild)

Jag har försökt kika på modelnumret, men etiketten är bortnött. Ska se om jag kan finna mer info
 
  • Industriell komponent, troligen linjär glidare, svart plast och metall, fjädrar, axel, vitt bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
J jonaserik skrev:
Dom fjädrar som finns i satsen är nog lite för klena och längderna stämmer inte, kanske den här och bocka om krokarna, dom är riktigt hårda att bocka, så värma på dom är nog ett måste

[länk]

Kolla in här, finns flera
[länk]

EDIT , räkna varven på fjädern
Tack, ska kika.

Köpte Biltemas sats, borde förstått att det var alldeles för klena fjädrar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.