Hoppas ingen har något emot att jag gör en liten efterlysning här.
Det är svårt att hitta foton på följande hus, så jag gör ett sista försök här:

Villa Villeryd, ibland även benämnd villa Villaryd, mest känt som det gamla (f.d.) församlingshemmet i Gräfsnäs. Byggt ca 1912. Huset har använts som församlingshem troligtvis sedan 50-talet, (efter "arv" från Tilda). Avstyckades och såldes av Stora Mellby Pastorat 1994. Huset ligger alltså i Gräfsnäs utanför Sollebrunn.

Information, bilder, och foton (både inne och ute) sökes. Allt är av intresse.

Vänligen kontakta mig, PM eller:
villavilleryd(a)sandra-j.com

/Sandra
 
Hej Sandra,

Tyvärr kan jag inte hjälpa dig med information om ert hus, men jag uppskattade din hemsida med länkar. Särskilt för badrum. Tyvärr är den nu borta.Borttagen? Eller kan du lägga in den igen kanske?

Vi planerar för två badrumsrenoveringar och har jättesvårt att hitta det vi vill ha, och på din lista fanns flera tips vi inte kände till sedan tidigare.

Hoppas ni har tur och får fram lite info om ert hus här.
 
:) Roligt att höra att du gillar min sida! Badrumslänkarna är kvar, men sajten bytte adress för ett tag sedan. Den nya adressen är: http://inredning.infosidor.com/.

Är det förresten någon som känner till något mer ställe man kan göra efterlysningar på?

/Sandra
 
Har du varit och kollat på närmaste länsmuseum? Där brukar man kunna hitta lite allt möjligt om man frågar.
 
Visst är det kul! Vi har just köpt ett hus som är byggt 1907 - jag tänker kolla med museet här om det kanske finns några bilder. Skulle vara kul att se hur det sett ut en gång i tiden.
 
Ett bra ställe är att kolla med det lokala biblioteket. I Vallentuna kommun finns det en stor sökbar bildbank på nätet. Vi hittade flera bilder av vårt hus från tidigt 1900-tal. Huset är byggt 1896. Väldigt intressant! Motsvarande finns säkert i andra kommuner.
 
Ja de löser säkert det på olika sätt i olika kommuner. Här har de bildbanken på länsmuséet. Men det beror väl på hur de organiserar det på olika ställen. Bara att fråga runt alltså.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.