Düsseldorff
Vad är det dyraste verktyget ni köpt? Behöver inte vara dyrast mätt i kronor utan kan vara dyrast i den verktygsklassen.

Exempel: Jag köpte en fuktmätare för 4 700 kr. Det var det i särklass dyraste verktyget jag köpt givet typen av verktyg, även om jag köpt åtskilliga verktyg som kostar mer.
 
Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Vad är det dyraste verktyget ni köpt? Behöver inte vara dyrast mätt i kronor utan kan vara dyrast i den verktygsklassen.

Exempel: Jag köpte en fuktmätare för 4 700 kr. Det var det i särklass dyraste verktyget jag köpt givet typen av verktyg, även om jag köpt åtskilliga verktyg som kostar mer.
Skulle nog säga Festool Dominon.
Mycket pengar men jag ler inombords när jag använder den.
Sen är väl den ensam i sin genre typ men...
 
  • Gilla
richardtenggren och 1 till
  • Laddar…
Måste vara min tigersåg från Jula av märket Meec

Kostade runt tusenlappen och har använts till att såga av ett avloppsrör i gjutjärn (ett snitt)

Edit: jag tyckte den var totalt onödig, men exet tyckte inte "vi likaväl kan använda vinkelslipen"
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Düsseldorff
Violina Violina skrev:
Måste vara min tigersåg från Jula av märket Meec

Kostade runt tusenlappen och har använts till att såga av ett avloppsrör i gjutjärn (ett snitt)

Edit: jag tyckte den var totalt onödig, men exet tyckte inte "vi likaväl kan använda vinkelslipen"
Vänta, va?
 
Förmodligen min Tormek T-8 Black. Absolut om man räknar in jiggar och annat jag lade till.
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Markvibratorn för 10000. Men den ska säljas om ett år. Borde få pengarna tillbaka så då blir den även den billigaste maskinen...
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Düsseldorff
I absoluta tal är min Festool sänksåg dyrast. Strax under 9 000 kr.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Vänta, va?
Ja, typ en tusenlapp för något jag som utan problem kunnat lösas med ett verktyg jag redan ägde..

Jävligt dyrt om du frågar mig🤷‍♀️
 
  • Gilla
  • Haha
redarn och 4 till
  • Laddar…
Düsseldorff
Violina Violina skrev:
Ja, typ en tusenlapp för något jag som utan problem kunnat lösas med ett verktyg jag redan ägde..

Jävligt dyrt om du frågar mig🤷‍♀️
Ok då är jag med. Ja, tusen spänn i toaletten är dyrt.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
i absoluta tal är det väl nån av svetsarna (runt 10k per styck för dem)

Om man räknar till funktion är det nog en av mina invändiga mikrometrar, har ett par stycken och de kostade runt 3k stycket, de har ju bara en funktion och tar ett väldigt litet spann..
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
E
”upplevt dyrast” var nog digitala multimetern för länge sedan. Var nog inte mer än 4-600 eller så men kändes som mycket när man gick i låg- eller mellanstadiet på 80-talet. Å andra sidan användes den senast för en dryg timme sedan så den är långt ifrån det sämsta köpet jag gjort.
 
  • Gilla
  • Älska
redarn och 3 till
  • Laddar…
Excel
Dyrt är inte ett mått vad saker kostar i kronor. Själv har jag köpt en handöverfräs för 1500kr (aldrig använd) Svindyr enlig mig.

Betydligt dyrare än min Porsche 911 som jag kör dagligen.
 
  • Gilla
Workingclasshero och 6 till
  • Laddar…
Mest pengar - hammerhyveln.
Högsta nypriset - felderfräsen.
Dyrast - diverse ”fynd” från lidl, loppisar, kina och ett par gröna bosch, då jag tycker att pengar helt i sjön är det dyraste.
 
  • Gilla
Düsseldorff
  • Laddar…
Byggställning för 80 000:-. Bitvis välanvänd.
 
  • Gilla
  • Älska
  • Wow
nino och 3 till
  • Laddar…
Svarv med tillbehör för ca 40 000, men oj vad värt. Det är mest pengar. Dyrast valfritt biltema skit som man tänkt håller den för detta jobb så, 5% in i jobbet är det skrot...
 
  • Gilla
Okarlsson och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.