Har nu en enkel golvsockel och funderar på att byta ut det till en med en pärla (Stina fån Moelven). Men jag undrar hur det kommer se med dörrfodret och även det måste bytas ut. Kommer det se dumt ut med de nuvarande dörrfodret (bredd 5,5) tillsammans med en ny sockel som är bredare (6,9)
 
  • Trägolv möter ljus vägg med vit fotlist. Solens strålar skapar skuggor och ljusfläckar. Slitage synligt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vit list i trä för inomhusbruk, klassisk allmogestil, produktsida på Moelvens webbplats.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Cococo Cococo skrev:
Har nu en enkel golvsockel och funderar på att byta ut det till en med en pärla (Stina fån Moelven). Men jag undrar hur det kommer se med dörrfodret och även det måste bytas ut. Kommer det se dumt ut med de nuvarande dörrfodret (bredd 5,5) tillsammans med en ny sockel som är bredare (6,9)
Nej då, bara de är lika grova. Eller om dörrfoder är något grövre.
 
  • Gilla
Cococo
  • Laddar…
Om man skulle byta dörrfodret till en annan typ än som sitter idag så har jag svårt att komma på till vad...Kan tillägga att tapeten m sitter nu kommer försvinna
😃
 
Vad är det för ålder och stil på huset? Alltså inte vad du tycker är snyggt, utan vad passar till huset?
 
Jo jag förstår, har funderat på det. Det är en villa från 2001. Så min bedömning är att sockeln inte kan var för hög eftersom det inte passar med takhöjden men att den nu nuvarande är lite tråkig. Men att den bifogade är en blandning av den nuvarande men med en touch av sekelskiftetstil. Men det blir kanske inte bra vad vet jag 🤣
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.