Hej!
Planerar att installera en laddbox någonstans vid min carport. Dock är jag osäker på vart, som ni ser på bilderna har jag markerat ut ett antal platser. Vart hade ni placerat laddboxen? Jag tänker mig att enklast är ju att sätta upp den på någon av stolparna och sett till markarbete som då hade behövts för att gräva ned kabeln är ju placering till stolpen till höger (vit pil), eller vart tycker ni? Tacksam för alla råd!
 
  • Utomhus, stentrappa, terrass, väggar klädda i sten, del av bil, markerade objekt, påsar, bostadshus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Två bilar parkerade under ett tak av trä med en stentrappa i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
S
Man kan ju klamra kabeln på carportens balkar så att du får bäst placering.

Frågan om var (inte vart) så kan du också överväga en placering så att det går att ladda utanför carporten också. Om det finns ett framtida behov av att ladda olika bilar utan att parkera om dem.
Så gjorde jag fast vi har bara enbilscarport och en bil.
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Varför laddbox ? detta med så kallade elbilar är ju alla överens om är en övergående fluga
 
  • Haha
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Ska du ladda mer än en bil är det ju praktiskt att ha den i mitten av carporten.
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Jag skulle likt @FredrikR tänka ut en lösning som kunde ladda bilen på endera platsen. Kanske vill man sv bekvämlighet ha dubbla boxar då, eller en med dubbla uttag, men i praktiken räcker en box gott till två bilar i nästan alla lägen.

Med det sagt skulle jag nog valt något av alternativen på den första bilden, men ingen lösning ned bara en box blir nog idealisk givet trappan.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.