Hej, jag har tänkt att jag äntligen ska försöka få lite ordning på mina maskiner och göra iordning lådor med lämplig inredning till olika maskiner.
Vore smutt med lådor typ festools systainer, men finns det nåt bra ställe att köpa sånt ifrån där man inte blir ruinerad på kuppen?? Har kommit så långt i mitt efterforskande att jag har fattat att det är tanos tillverkar lådorna så det borde väl vara billigare att köpa såna som det står tanos på istället för festool, men har nån några tips på var??
Eller är det nån som har några bra förslag på andra lämpliga lådor som man kan utgå ifrån??

/Andreas
 
Jag antar att du sett deras egen sajt - http://www.tanos.de/

Jag är ingen fena på tyska men jag inbillar mej att de skickar inom EU - fast jag tror de skrev ngt om att man måste köpa för 600 euro.... kolla AGB på deras web...
 
Fasting65 skrev:
- fast jag tror de skrev ngt om att man måste köpa för 600 euro....
Japp, tyvärr är det så. ;)
 
Vi som har blåa boschar har inte det där problemet med lådorna. När dom inte används ställer man dom bara på maskinens hylla i vardagsrummet. Liten lätt avtorkning med fuktig trasa först bara....

Å andra sidan används dom ju jämt...... :-/
 
MathiasS skrev:
Å andra sidan används dom ju jämt...... :-/
....då tror jag att din fru skulle uppskatta om du plockade ner hyllan i vardagsrummet. ;D
 
Nä, det känns som det är lite väl dyrt...:(
Slutar väl med att man får snickra ihop några egna lådor om inte nån har nåt förslag på andra vettiga lådor som man kan köpa för lite mindre pengar??

/Andreas
 
Kör med Festools lådor och jag kan bara rekomendera eftersom dom går att koppla ihop och är så robusta. Det enda negativa skulle möjligtvis vara att de är lite bökiga att bär eftersom de ligger helt "vågrätt" men de andra lådorna har jag slängt högst upp på en hylla. Annars så går det bra med IKEA plastbackar också så får man med sig lite annat skrot när man andå släpar fram vektygen!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.