Hej
Någon som monterat Univents fönsteröppnare i ett Maxi 4 från Willab Garden. Får inte alls ihop beskrivningen med profilerna på fönstret...
Tack på förhand
 
T Tompa7508 skrev:
Hej
Någon som monterat Univents fönsteröppnare i ett Maxi 4 från Willab Garden. Får inte alls ihop beskrivningen med profilerna på fönstret...
Tack på förhand
Hej Tompa, hur gick det med fönsteröppnarna? Fick du till det?
Jag befinner mig i samma situation, med univent fönsteröppnare och Willab maxi 3 växthus, och hur jag än vrider och vänder får jag inte till det.

Får man tigga en bild på hur du löste det?

Vänligen, Per-Åke
 
Totte_S
Gradmark Gradmark skrev:
Hej Tompa, hur gick det med fönsteröppnarna? Fick du till det?
Jag befinner mig i samma situation, med univent fönsteröppnare och Willab maxi 3 växthus, och hur jag än vrider och vänder får jag inte till det.

Får man tigga en bild på hur du löste det?

Vänligen, Per-Åke
Borra blev min lösning. Maxi4 och univent har vi.
Idiotbeskrivning och dåligt matchade produkter. Sk försöka fixa en bild
 
Totte_S
Fick borra hål här, lite försiktigt eftersom vi har glas.
Takfönster öppet, regndroppar på glaset, metallmekanism, diffust grönska, dagsljus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Öppet fönster med regndroppar på glaset mot en molnig himmel och grönska.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Pga av våra mått så hamnade diagonalstaget i taket helt fel. Här har jag sågat av fästet till univenten som sitter i stommen.
Ett fönster i taket med en öppningsmekanism, regndroppar utanför, grön vegetation i bakgrunden, molnig himmel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Tack för hjälpen, nu sitter de på plats! Även om diagonalstaven sitter än värre på mitt växthus. Den ligger an och trycker mot cylindern när fönstret är stängt. Som konstaterat tidigare: en inte helt lyckad kombo av växthus och fönsteröppnare.
Återigen tack för hjälpen! Allt gott!
 
  • Öppet fönster med utsikt mot klarblå himmel och gröna trädtoppar. Modern design med synlig fönsteröppnare.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Fönsteröppnare med spiralfjädrar, svart ram, skymt av gröna träd utomhus, blå himmel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.