J J Vos skrev:
Sådär ser min gräsmatta ut efter 1 vecka utan att klippa....
Jo det växer ju snabbt när det är nyklippt, och sen stannar det av.
 
Hallå tråden. Här kommer en bild på en del av min gräsmatta som klipptes för 4 veckor sedan. Är din gräsmatta snyggare? Jamen lägg då upp en bild här så alla får se, dessutom så ger det möjlighet att attrahera likasinnade. Trevlig helg! /Naturlig obegåvning
 
  • Grönt gräs och klöver med några rosa blommor. Ojämn gräsmatta i dagsljus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
WaldenWoods
  • Laddar…
F
Naturlig obegåvning Naturlig obegåvning skrev:
Hallå tråden. Här kommer en bild på en del av min gräsmatta som klipptes för 4 veckor sedan. Är din gräsmatta snyggare? Jamen lägg då upp en bild här så alla får se, dessutom så ger det möjlighet att attrahera likasinnade. Trevlig helg! /Naturlig obegåvning
Det är svårt att se gräset när det är gömt bland allt ogräs.
 
  • Gilla
  • Haha
Alfredo och 2 till
  • Laddar…
Naturlig obegåvning Naturlig obegåvning skrev:
Hallå tråden. Här kommer en bild på en del av min gräsmatta som klipptes för 4 veckor sedan. Är din gräsmatta snyggare? Jamen lägg då upp en bild här så alla får se, dessutom så ger det möjlighet att attrahera likasinnade. Trevlig helg! /Naturlig obegåvning
Som ett konstverk, Nobelpriset i grönt gräs då?
 
  • Gilla
Naturlig obegåvning
  • Laddar…
F fsn skrev:
Det är svårt att se gräset när det är gömt bland allt ogräs.
Ja det borde ju vara enkelt för er som är lite fåfänga med gräsmattan att visa upp något snyggare. Vi väntar lite till och ser om någon vågar visa en bild på sitt praktverk.
 
Naturlig obegåvning Naturlig obegåvning skrev:
Ja det borde ju vara enkelt för er som är lite fåfänga med gräsmattan att visa upp något snyggare. Vi väntar lite till och ser om någon vågar visa en bild på sitt praktverk.[bild]
 
  • Gilla
Naturlig obegåvning
  • Laddar…
J Vos. Jag gillar verkligen de där ovala klippspåren, är det åkgräsklippare som du kört med?
 
  • Gilla
J Vos
  • Laddar…
Naturlig obegåvning Naturlig obegåvning skrev:
J Vos. Jag gillar verkligen de där ovala klippspåren, är det åkgräsklippare som du kört med?
Jepp, det är det
 
  • Gilla
Naturlig obegåvning
  • Laddar…
Naturlig obegåvning Naturlig obegåvning skrev:
J Vos. Jag gillar verkligen de där ovala klippspåren, är det åkgräsklippare som du kört med?
Är detta du in action Naturlig obegåvning?
Man i keps cyklar på bakmonterad cykel; framhjul saknas; gräsmatta och träd i bakgrunden; social media skärmdump.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
enoch85 och 1 till
  • Laddar…
E
F fsn skrev:
Jag har aktivt valt bort rajgräs då slutmålet är uteslutande smalbladigt ”paradgräs”, rödsvingel. Har man tur så dör rajgräset första vintern men med så milda vintrar så vill jag inte ta risken.
Har ändå köpt det då kan lika gärna använda det. https://www.xeed.se/grasfron/grasfro-bar-intensive-rpr-5kg.html Mattan rullades ut i juni, och är rätt OK, men ingen green.

Får se om jag ångrar mig.
 
E enoch85 skrev:
Själv har jag beställt 90 st säckar 40L toppdress och ska dressa på måndag. Spännande!

Funderar på att stödså, men är lite osäker. Köpte ett paket från Xeed som har 50% rajgräs och 50% rödsvingel(?) och är lite osäker på om jag vill ha rajgräs i mattan.
Om du ska toppdressa har du väl redan gräs så vad tillför gräsfröna? (vad toppdressen tillför kan vi ta senare...)
 
JanneJanne123
Stödså i/med toppdress för att bli av med kala fläckar och få en tätare matta är väl rätt standard?
 
  • Gilla
enoch85
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Är detta du in action Naturlig obegåvning?
[bild]
Nej. Så här ser jag ut in action.
 
  • Person klädd som Darth Vader klipper gräset i en trädgård.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Jonatan79
  • Laddar…
JanneJanne123
Där behövs både stödsådd och toppdres.. 😅
 
  • Haha
enoch85
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.