Tyvärr funkar det inte att backa in, just denna carport är byggd för att köra in.

Det är en vägg längst in, så det går inte att öppna bakluckan alls ifall jag backar in.

När bilen står till höger finns en passage till en trappa som leder in i trädgården, den skulle blockeras helt om jag backar in.

Laddboxen sitter längst bak till höger, där laddporten på bilen finns.

Infarten till Carporten går som i en högersväng, svårt att backa där.

Det funkar ju väldigt bra med dessa armaflex mjuka rörisolering, men det är inte så snyggt.

Jag skulle vilja ha något som är lika mjukt men med dubbelhäftande tejp jag kan fästa på träbalkarna.
 
Billigt liggunderlag och en rulle dubbelhäftande tejp.
Alternativt en tunn gummuduk runt skyddet du redan har.
 
Fäst ett snöre i bilen och i bagageluckan då öppnar den inte fullt
 
  • Gilla
sk0nk och 1 till
  • Laddar…
M Mellanbarn skrev:
Billigt liggunderlag och en rulle dubbelhäftande tejp.
Alternativt en tunn gummuduk runt skyddet du redan har.
Jag var på Biltema och kollade fenderlisten som föreslogs, men den är lite i hårdaste laget. Eftersom att lyktglasen går emot träbalkarna.

Undrar om inte en tunn svart gummiduk som jag spänner över aramflexen blir bästa lösningen.

Frågan är vad jag ska köra med för svart duk isåfall?
 
Nissens
S Superrobban skrev:
Jag skulle behöva något snyggt skydd att tejpa upp på takbjälken i Carporten.

Bakluckan gå emot när jag öppnar den.

Nu satte jag dit lite mjuk rörisolering, men det ser tråkigt ut.

Jag funderar på självhäftande svart Armaflex, men den var rätt dyr såg jag nu.

Vad finns det annars för lämpligt material?

[bild]
Kan du inte fästa ett snöre på insidan bakluckan som du fäster inne i bilen någonstans så att luckan inte kan öppnas så mycket?
 
OM din baklucka lyfts upp av gasfjädrar, kan du byt ut dem till kortare - då stoppar alltid luckan tidigare.
(och det är snyggare än ett snöre 😀 )
 
Nissens
lyckograbben lyckograbben skrev:
OM din baklucka lyfts upp av gasfjädrar, kan du byt ut dem till kortare - då stoppar alltid luckan tidigare.
(och det är snyggare än ett snöre 😀 )
Snyggare, men lite bökigt att byta gasfjädrar varje gång man behöver öppna kuckan fullt. Den står ju inte i garaget jämt. ☺️
 
Redigerat:
  • Haha
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.