Försökt rakt av med sticksåg men blir aldrig riktigt bra. Ska alltså gå runt stolpen. Tips?
 
  • Träkonstruktion, metallvinkel, utomhus, skruvar, grus, gräs, ommålad stolpe, sammanfogningstruktur, hemmaförbättring, hantverk.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vill du ha perfektion så är det kanske bandsåg som gäller. Jag har kört med sticksågen på min.

Det är ändå bara fullblodspsykopater som går och inspekterar om frisen är helt 100 runt stolparna. 😂

Edit: men det där vinkeljärnet du satt dit i stället för ett par stadiga skruvar ser ju helt vansinnigt ut. 😉
 
  • Gilla
Bond Vagabond
  • Laddar…
Grovaåga, raspa och sen slipa.
 
K
Vad gör vinkeljärnet där?! Skruvreglarna bör fästas med grövre konstruktionsskruv direkt i stolpen. Alternativt genomgående skruv med mutter
 
Düsseldorff
Vinkeljärnet... Jag får fan hjärnblödning.
 
Düsseldorff
Nyfniken Nyfniken skrev:
Vill du ha perfektion så är det kanske bandsåg som gäller. Jag har kört med sticksågen på min.

Det är ändå bara fullblodspsykopater som går och inspekterar om frisen är helt 100 runt stolparna. 😂

Edit: men det där vinkeljärnet du satt dit i stället för ett par stadiga skruvar ser ju helt vansinnigt ut. 😉
Psykopat kan du vara själv.
 
  • Haha
Nyfniken
  • Laddar…
K kniv skrev:
Vad gör vinkeljärnet där?! Skruvreglarna bör fästas med grövre konstruktionsskruv direkt i stolpen. Alternativt genomgående skruv med mutter
Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Vinkeljärnet... Jag får fan hjärnblödning.
Sitter som berget så hjärnblödning skulle ni definitivt få om ni försökte rubba pelaren. Sitter även skruvar genom pelare, bärlina och reglar.
 
Nyfniken Nyfniken skrev:
Vill du ha perfektion så är det kanske bandsåg som gäller. Jag har kört med sticksågen på min.

Det är ändå bara fullblodspsykopater som går och inspekterar om frisen är helt 100 runt stolparna. 😂

Edit: men det där vinkeljärnet du satt dit i stället för ett par stadiga skruvar ser ju helt vansinnigt ut. 😉
Det är inte allt som håller pelaren uppe. Sitter även grova franska skruvar genom regel, pelare och bärlina.
 
Det är ju bara öva lite mer med sticksågen. Eller så kan det ju vara något fel på den.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.