Hej!

Utomhus har jag en nedgång till källaren gjuten i betong som behöver repareras
Som ni ser på bilderna är det ganska stora delar som behöver åtgärdas. Jag behöver såklart första knacka bort sådant som är löst först och får sätta en bräda/form i nederkant för att hålla puts/bruk det på plats till en början. Det rostiga som sticker fram är någon form av armering som sitter ingjuten och jag tänkte fätsta extra skruvar i betongen för armering innan jag lägger på nytt material. Frågan är vilken produkt som är lämplig. Husfix, reparationsbetong, redirep eller vad? Det behöver ju läggas på ganska tjockt typ mellan 5-10 cm och då passar kanske inte alla produkter.
Tacksam för tips.


Mätsticka mot sprucken betongvägg med rostande armeringsjärn synligt, skadeståndsmätning, byggnadskontroll.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Måttstock mot sprucken betongvägg med synlig rostig armering; skadans djup bedöms.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
N
Stålborsta armeringsjärnet ordentligt och sen måla det med metall rostskyddsfärg.
Sen använd cementbuk A i omgångar för att putsa ut det.
 
  • Gilla
frede
  • Laddar…
N neo11 skrev:
Stålborsta armeringsjärnet ordentligt och sen måla det med metall rostskyddsfärg.
Sen använd cementbuk A i omgångar för att putsa ut det.
Tack för tipset och bra idé med att rostskydda armeringen. Det blev (tillräckligt) bra tycker jag. Bättre med cementberuk för 99 kronor/20 kg än husfix som kostar 650 kr för en 10 kg säck.



mvh Fredrik
 
A
F frede skrev:
Tack för tipset och bra idé med att rostskydda armeringen. Det blev (tillräckligt) bra tycker jag. Bättre med cementberuk för 99 kronor/20 kg än husfix som kostar 650 kr för en 10 kg säck.



mvh Fredrik
Obligatoriskt med bilder!!
 
yoloboi skrev:
Obligatoriskt med bilder!!
Jag var rädd för det 😂
Jag ska bara installera Photoshop så lägger jag upp några sen.
 
  • Gilla
  • Haha
Anonymiserad 358496 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.