MultiMan
Mycket beror på tekniken också skulle jag säga. Innan jag köpte motorsåg röjde jag häggbestånd upp till minst 10-12 cm med en sågklinga och en Tanaka 430 (TBC-430PF, näst största modellen när märket fanns, kostade strax under 5000 då). Maskinen är snart 20 år och fungerar ua fortfarande. Inte servat mer än fyllt på fett i vinkelväxeln och alltid kört på 2T Alkylat. Samt rengjort och rostskyddat utsatta delar inför vintern såklart.
 
  • Gilla
TRJBerg
  • Laddar…
TRJBerg
F fribygg skrev:
För det bruk som du beskriver duger Julas art nr 000903 förmodligen mer än väl.
Tack för tipset. Intressant pris. Är lite skeptisk till billigare maskiner av okänt märke pga erfarenheter. Men den verkar ha goda recensioner.
 
TRJBerg
Ska kanske lägga till att fastigheten/tomten är på 14000m2 varav ung hälften är skog och sly.
 
TRJBerg TRJBerg skrev:
Tack för tipset. Intressant pris. Är lite skeptisk till billigare maskiner av okänt märke pga erfarenheter. Men den verkar ha goda recensioner.
Magkänslan brukar ha rätt......
 
galento
TRJBerg TRJBerg skrev:
Tack för tipset. Intressant pris. Är lite skeptisk till billigare maskiner av okänt märke pga erfarenheter. Men den verkar ha goda recensioner.
Var ute och röjde sly med den gamla Jonsereden ( +30 år ) några timmar igår
och den har fungerat väldigt bra de drygt 20 år vi haft den. Man har väl bytt nåt
tändstift och justerat förgasaren nån gång , rep har varit gashandtaget och en
fjäder av i kopplingen som man kommer ihåg.

Sågen har aldrig gått på alkylatbränsle utan både förre ägaren och vi har blandat
bränslet själv , inga startproblem på våren och inga besvär med avgaser.
 
  • Gilla
TRJBerg
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.