Vet inte om rätt del av forumet men har gammal garageport till källaren, tog en bild.
Undra om ni har nåt tips på om går att förbättra isoleringen runt den om det går?
Tycker den läcker värme.

En liten annan fråga, ungefär ,hur mycket kan det kosta att mura igen och sätta vanlig dörr Annars istället?

Röd dörr med lås, färgglad matta, rörigt golv med skräp och kartong.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Minst 95mm isolering och täta ordentligt runt porten. Kostnad beror på hur det ser ut utanför huset samt om det behövs bygglov för fasadändring.
 
En enkel lösning som ger en del är att sätta upp ett tjockt draperi innanför.
 
  • Gilla
The_Nyll
  • Laddar…
O Odi et Amo skrev:
En enkel lösning som ger en del är att sätta upp ett tjockt draperi innanför.
Rätt tätt inpå då?
 
U
Används inte porten går det ju köpa eps/xps isolering och klä hela insidan med. Överlappa över springan mot karmen.
Går ju klä hela väggen och sätta panel över om man vill få det lite bättre utseende
 
U Utsliten och utdömd skrev:
Används inte porten går det ju köpa eps/xps isolering och klä hela insidan med. Överlappa över springan mot karmen.
Går ju klä hela väggen och sätta panel över om man vill få det lite bättre utseende
Används väl inte allt för ofta, men bikand, går det att klä ändå?
 
B
Jag hade liknande. Jag böt ut mot en vanlig dörr, och murade igen hålet. Det är ganska lätt att mura och putsa kan jag tycka.

Framförallt trevligt byggmaterial som är ganska förlåtande, eftersom det inte gärna brinner möglar eller ruttnar.

Jag vet inte vad det skulle kosta att leja bort ett sådant jobb. Förmodligen en hel del.
 
B BSOD skrev:
Jag hade liknande. Jag böt ut mot en vanlig dörr, och murade igen hålet. Det är ganska lätt att mura och putsa kan jag tycka.

Framförallt trevligt byggmaterial som är ganska förlåtande, eftersom det inte gärna brinner möglar eller ruttnar.

Jag vet inte vad det skulle kosta att leja bort ett sådant jobb. Förmodligen en hel del.
Den tanken finns med, för vill ändå kunna komma in och ut med lite grejer ibland. Har lite noll koll bara hur man murar som säga 😂
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.