B BSOD skrev:
Vårt avloppssystem sväljer en hel del vatten, men när det regnade som värst i somras så var ju nivån i min utgående avloppsbrunn bara 2dm från golvet i källaren. Men några timmar senare så var det runt 4dm höjdskillnad.

Det kan ju tillfälligt svämmat över hos dig, och sedan när det regnar mindre så sjunker det undan i avloppssystemet. Och försvinner från de rum som hade golvbrunn.

Jag bara spekulerar, känns lite svårt att förstå hur det kan komma in annars... men jag har ju inte ens sett ditt hus.
Ja, vi upptäckte det vid 12 på söndagen och det hade ju regnat på kvällen och natten innan. Det hade i så fall hunnit åka ner igen. För det var blött i hela badrummet och i tvättstugan. Men inga sjöar som i resten av källaren.
 
  • Gilla
Missad
  • Laddar…
Z Zelda1 skrev:
Fick du ersättning?
Jag lyckades hålla det stången såpass att det bara blev några millimeter som värst och inte hela källaren heller, så jag blandar inte in försäkringen.
Jag har rent betonggolv och inget känsligt direkt mot golv längre, så våtdammsugare och avfuktare ( och fläkt som blåser på golvet) torkar ur rätt fort.
 
  • Gilla
Missad
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.