janwide
Har en Elektro Helios självavfrostande frys. Ett av problemen är att självavfrostningen bara funkar om man frostar av den då och då!!! Ett annat är att varningen kommer sent och då lägger den av helt tills man har frostat av. Ett tredje problem, som jag kanske inte ska klandra Elektro Helios för, är att detta skit alltid händer sent på kvällen då man verkligen behöver gå och lägga sig. Typ nu :mad:
Ner med alla frysvaror i en resväska och fram med kupévärmare, hårfönar och allt annat som kan speeda upp förloppet.

Fler som har detta problem med sina självavfrostande frysar?
 
A
Kan ju vara avfrostningselementet
Eller
Tiduret
 
janwide
Du kanske har rätt men jag tror snarare att skåpet inte riktigt pallar med om man öppnar dörren för ofta, för länge. Och börjar det bygga på för mycket med is så blir det ostoppbart. Det här inträffar max en gång per år, kanske till och med mer sällan. I mitt tidigare jobb var jag ibland inne på en servicefirma för vitvaror. De hade ofta någon frys i ett hörn som stod och tinade för att sedan funka som vanligt. Så jag fick intrycket att det ganska ofta var problem med självavfrostningen.
 
Ja, jag håller just på att grundligt avfrosta min Elektro Helios FZFF250, inklusive halv demontering av kylpaketet (ni förstår vad jag menar). Jag gjorde en lättare avfrostning för ett par månader sedan men den rådde inte bot på den enorma isklump som har byggts upp sedan frysen var ny för några år sedan. Första gången frysen larmade hade vi en reparatör hemma som frostade av litet och berättade att det ofta var problem just med den här modellen och liknande och att man nu konstruerar självavfrostande frysar på annat sätt.
 
janwide
Det är dax igen här också 😕
 
A
R Rolf.Stroem skrev:
Ja, jag håller just på att grundligt avfrosta min Elektro Helios FZFF250, inklusive halv demontering av kylpaketet (ni förstår vad jag menar). Jag gjorde en lättare avfrostning för ett par månader sedan men den rådde inte bot på den enorma isklump som har byggts upp sedan frysen var ny för några år sedan. Första gången frysen larmade hade vi en reparatör hemma som frostade av litet och berättade att det ofta var problem just med den här modellen och liknande och att man nu konstruerar självavfrostande frysar på annat sätt.
hittar ingen sådan modell
nya frysar är värre
 
electroluxaren skrev:
hittar ingen sådan modell
nya frysar är värre
Det är jag som inte förstår skillnaden mellan "Modell" och "Typ".
 
  • Typskylt för frys, modellinformation, tekniska specifikationer, energiuppgifter, tillverkningsdetaljer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
A
R Rolf.Stroem skrev:
Det är jag som inte förstår skillnaden mellan "Modell" och "Typ".
AHA!
FG2651
"type" går aldrig att söka på det är någon intern kod i tillverkningen

Men som jag trodde du har den gamla össtatskonstruktionen som var betydligt sämre än den svenska

Nuförtiden är det en nyare össtatskonstruktion som är ytterligare sämre men lättare att fixa
 
  • Haha
  • Gilla
Knorren och 1 till
  • Laddar…
Tack för
electroluxaren skrev:
AHA!
FG2651
"type" går aldrig att söka på det är någon intern kod i tillverkningen

Men som jag trodde du har den gamla össtatskonstruktionen som var betydligt sämre än den svenska

Nuförtiden är det en nyare össtatskonstruktion som är ytterligare sämre men lättare att fixa
initierad kommentar! Hur får man tag på en frys med "svensk" konstruktion?
 
A
R Rolf.Stroem skrev:
Tack för

initierad kommentar! Hur får man tag på en frys med "svensk" konstruktion?
tidsmaskin!
 
  • Haha
Rolf.Stroem och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.