Vad är lämpligast vid fogning av springor i trägolv?
Jag ska slipa och hårdvaxolja mitt trägolv, men vill ha ett helt slätt golv utan springor.
 
Jag har provat det där en gång med dåligt resultat. Fogen ändrade färg samt tappar hållfasthet när träet sväller och krymper.
 
K Knight skrev:
Jag har provat det där en gång med dåligt resultat.
Vad fogade du med, när du fick dåligt resultat? Jag ser nu att Casco har en produkt som heter Golvfog. Var det den som gav dåligt resultat, eller använde du något annat?
 
C Corpus skrev:
Vad fogade du med, när du fick dåligt resultat? Jag ser nu att Casco har en produkt som heter Golvfog. Var det den som gav dåligt resultat, eller använde du något annat?
Jag kommer tyvärr inte ihåg vad det var för produkt. Kan ha varit biltema akrylfog.... :seenoevil:
 
O
@Corpus Blev det Cascos Golvfog eller vad valde du för produkt? Och hur blev resultatet?
Är nyfiken för jag är också på gång att foga ett trägolv.
 
Istället för att starta en femtioelfte tråd om samma sak, så kör jag i den senaste tråden.

Jag ska göra i ordning golvet i vardagsrummet, gammalt trägolv med springor från 2-8mm..

Jag har en fundering om man skulle kunna fräsa upp springorna och limma+skruva/spika i små lister och sedan slipa golvet?
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.