Är det någon som har några erfarenheter av dessa husleverantörer som ni vill dela med er? Väljer mellan dessa två o två snarlika hus(BraHus Ek o A-hus Segelvik). Priserna skiljer inte särskilt mycket.

Är det någon som byggt något av dessa hus som har bilder att dela med sig hade det varit jättekul.
 
Hejsan!

Bygger inte hus än...
Det är ett stort steg mellan tanke & handling… :rolleyes: ;)
Men man surfar ju runt lite på nätet var & varannan dag och tittar på olika husföretags hemsidor, och läser mycket intressanta saker här på forumet, har ännu inte haft kontakt med något husföretag men har fastnat lite halvt om halvt för BRAHUS…

Du råkar inte ha någon prisuppgift på den villan som heter EK?

/Lena
 
Vi bygger med Brahus. Grunden har precis blivit klar och nu väntar vi på huset som kommer vecka 46.
Har bara positiva erfarenheter än så länge. Vart i dalarna ska ni bygga?
 
Om priserna är snarlika skulle jag främst välja det företag som bygger på totalentreprenad. Gör BraHus det?
 
A
Jag har för mig att man måste fixa bl.a grunden själv, så då föll dom bort ganska fort för oss, men jag kan ha fel. Tror vår vän Rutger får reda ut begreppen kanske? :)
 
Bra hus bygger inte med totalentreprenad, men du behöver inte fixa entreprenader själv. Säljaren (Som i vårt fall även är byggare och byggledare) hjälper till att fixa grundläggare, Elektriker o.s.v. Så du behöver inte ragga folk själv om du inte vill :). Vi bygger med Bra hus säljare i Säter.
 
Vi har fått pris på ett nyckelfärdigt Ek på ca 1 770 000 kr. Nu har vi gjort lite förrändringar på planlösningen med förlängning av huset, så vi väntar med spänning på en ny offert. Vi har haft kontakt med en säljare från Falun som vi bara har positiva erfarenheter av. Vi ska bygga i Mora.
 
Hej!
Vi fick vårt hus från BraHus levererat alldeles i dagarna, nämligen i torsdags (1/11). Vi bygger deras Järlinden.

Vi har via den lokala säljaren lejt några entreprenörer och några har vi lejt själva. Via säljaren har vi lejt bort bla gjutningen av grunden, resningen mm. Valet av BraHus avgjordes just på att de kan erbjuda en hög grad av flexibilitet utifrån vad man har för önskemål som kund. Vi har ritat om planlösningen något och sedan så gjorde vi en "förlängning" av huset - och detta var aldrig något problem från BraHus sida.

Om jag ska ge mig på att summera ihop helhetsintrycket av BraHus som leverantör så är vi i det stora hela väldigt nöjda. Jag har bilder från husbygget och fler kommer nu på resningen i min blogg om någon vill kika - pm:a mig så skickar jag min adress.

Mvh Lotta
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.