Jag har lagat mitt papptak med asfaltkitt med gott resultat och funderar om inte det även fungerar på plåttak? Någon som provat? Kanske massan är alltför ”flytande ”? Och rinner av i större lutning?
 
Vad är det för något du ska laga?
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Vad är det för något du ska laga?
Plåttak
 
Många hål, stora hål, små hål? Hur mycket lutar taket? Bilder?
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Många hål, stora hål, små hål? Hur mycket lutar taket? Bilder?
Inga synliga hål, någon liten läcka som ger sig till känna vid störtregn (se bild
) Ett svartplåttak med en skorsten och antennkabel, taget från en mobilskärm som visar tid och plats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jaha, det där bör du "laga" på rätt sätt eller ta din någon som kan. Går det att dra antennkabeln i skorstenen istället kanske?
 
  • Gilla
sepani
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Jaha, det där bör du "laga" på rätt sätt eller ta din någon som kan. Går det att dra antennkabeln i skorstenen istället kanske?
Det går nog, kan faktiskt va där det läcker…
 
Jag förstår att det blir bättre att laga taket ”på riktigt ”, men funderingen var om det fungerar att täta med asfaltkitt ”så länge”….på mitt garagetak verkar det fungera alldeles utmärkt, helt tätt än så länge…det som jag gissar kan vara nackdelen är att kittet är väldigt klibbigt och kanske att det flyter ut något innan det stelnat
 
E
S sepani skrev:
Jag förstår att det blir bättre att laga taket ”på riktigt ”, men funderingen var om det fungerar att täta med asfaltkitt ”så länge”….på mitt garagetak verkar det fungera alldeles utmärkt, helt tätt än så länge…det som jag gissar kan vara nackdelen är att kittet är väldigt klibbigt och kanske att det flyter ut något innan det stelnat
S sepani skrev:
Jag förstår att det blir bättre att laga taket ”på riktigt ”, men funderingen var om det fungerar att täta med asfaltkitt ”så länge”….på mitt garagetak verkar det fungera alldeles utmärkt, helt tätt än så länge…det som jag gissar kan vara nackdelen är att kittet är väldigt klibbigt och kanske att det flyter ut något innan det stelnat
Du svarar på din egen fråga här. Nej det är inte lämpligt, det kanske går men du bör ta hjälp av en plåtslagare när det gäller plåttak.
 
  • Gilla
sepani och 1 till
  • Laddar…
E epw skrev:
Du svarar på din egen fråga här. Nej det är inte lämpligt, det kanske går men du bör ta hjälp av en plåtslagare när det gäller plåttak.
Jag ringer plåtslagaren! 🤠
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.