Jag köpte en Echo Dot skitbilligt på Prime Day, mest för att testa hur Alexa funkar och om den funkade med HA. Eftersom jag inte betalar för Nabu casa och egentligen inte har behov av full integration av Alexa så valde jag istället att låta min HA agera virtuell Philips Hue-controller. På så vis kan jag styra prylar från högtalaren, även om det är en omväg.

Nåja, jag upptäckte i alla fall att Echo Dot har ljuddetektering, bla av snarkningar. Eftersom jag har sömnapné och nyligen fått en ny tandskena så är det ju spännande att se hur skenan påverkar hur mycket jag snarkar. Så, en liten graf till att börja med. Får se hur det tar sig ut senare.
 
  • Stapeldiagram som visar fluktuationer över tid, variabel "snarkning" identifierad, data insamlad i augusti.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
fam-lundborg och 1 till
  • Laddar…
David Wallin David Wallin skrev:
Jag köpte en Echo Dot skitbilligt på Prime Day, mest för att testa hur Alexa funkar och om den funkade med HA. Eftersom jag inte betalar för Nabu casa och egentligen inte har behov av full integration av Alexa så valde jag istället att låta min HA agera virtuell Philips Hue-controller. På så vis kan jag styra prylar från högtalaren, även om det är en omväg.

Nåja, jag upptäckte i alla fall att Echo Dot har ljuddetektering, bla av snarkningar. Eftersom jag har sömnapné och nyligen fått en ny tandskena så är det ju spännande att se hur skenan påverkar hur mycket jag snarkar. Så, en liten graf till att börja med. Får se hur det tar sig ut senare.
Varje liten stapel efter en hög är det när frun har armbågat dig i mellangärdet?
 
  • Haha
David Wallin
  • Laddar…
Det verkar vara en stapel per dygn men olika hög så vad är det vi ser?
 
  • Gilla
David Wallin
  • Laddar…
tttomten tttomten skrev:
Det verkar vara en stapel per dygn men olika hög så vad är det vi ser?
Det är ju ganska nytt än så det är inte helt säkert. Men det verkar som att de nätter jag råkat somna utan skenan innebär högre stapel. Så det verkar funka. 🙂
 
Det finns en bra app för iPhone och säkert Android. SleepCycle som gör detta mycket bättre och mycket mer.
 
  • Gilla
David Wallin
  • Laddar…
T Tovan skrev:
Det finns en bra app för iPhone och säkert Android. SleepCycle som gör detta mycket bättre och mycket mer.
Jo jag vet, men jag vill ha så få appar som möjligt. Det här med att integrera det i HA är lite mer "för att man kan", men ändå rätt intressant att se resultatet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.