Hej!

Till vårt nybygge fick vi fyra Vedumgarderober. I varje garderob sitter en klädstång, ingen annan inredning. Nu börjar det bli dags att flytta in och vi behöver trådbackar. På Vedums hemsida tar de 386 kronor för en trådback och jag vill ha 10 per garderob! Det betyder att det är billigare att slänga garderoberna och köpa nya med inredning på IKEA. Nu vill jag inte göra det men undrar om någon har några tips på billigare garderobsinredning. Fast monterade utdragslådor, yttermått 600 x 580 mm på garderoben.

Tacksam för tips!
 
Hej,

Vet att detta var några år sedan nu. Står inför samma problem som du gjorde, hittade ni någon lösning?
 
Ingen som vet?
 
Jag monterade en utdragslåda från Ikea i ett ballingslövs-kök. Fick borta egna hål, men kostade en femtedel. :)
 
  • Gilla
Stormeen
  • Laddar…
Samma story hos mig. Vi har också Vedum garderober i vårt radhus. Vedums trådbackar kostar idag
389 kr och 62+62kr för höger och vänster rullskena. Att detta inte säljs som ett paket är jvligt märkligt men jag tänker testa Ikeas Hjälpa för för 160kr (trådback + rullskenor. Om det är för stor diff mellan hålen i sidorna åker kitet tillbaka.

Återkommer med rapport.
 
Kashew Kashew skrev:
Samma story hos mig. Vi har också Vedum garderober i vårt radhus. Vedums trådbackar kostar idag
389 kr och 62+62kr för höger och vänster rullskena. Att detta inte säljs som ett paket är jvligt märkligt men jag tänker testa Ikeas Hjälpa för för 160kr (trådback + rullskenor. Om det är för stor diff mellan hålen i sidorna åker kitet tillbaka.

Återkommer med rapport.
I mina Vedumgarderober satte jag in Ikeas Utrusta. Ikeas stommar är smalare varför jag fick komplettera hjulaxlarna med små spårryttare för att tvinga ut hjulen mer in mot mitten av skåpen. Skenorna kunde delvis fästas i originalhål men de krävde sedan kompletterande borrning i stommen för att få fast dem i skenans hålbild.
Som sagt, Vedum är oförklarligt dyrt. Ikea är helt klart prisvärt!
 
S Simon Hultgren1 skrev:
I mina Vedumgarderober satte jag in Ikeas Utrusta. Ikeas stommar är smalare varför jag fick komplettera hjulaxlarna med små spårryttare för att tvinga ut hjulen mer in mot mitten av skåpen. Skenorna kunde delvis fästas i originalhål men de krävde sedan kompletterande borrning i stommen för att få fast dem i skenans hålbild.
Som sagt, Vedum är oförklarligt dyrt. Ikea är helt klart prisvärt!
Snyggt, har du lust att visa en bild på hur det ser ut?
 
Kashew Kashew skrev:
Snyggt, har du lust att visa en bild på hur det ser ut?
Här är detaljen på rulle och korg!
Spårryttare är de mörkare ringarna, det varierade hur många som kunde klämmas fast!
 
  • Monteringsbeslag med skruv och bricka på vit yta, oskarp, närbild, delvis skymd, inredningsdetalj, konstruktionselement.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Älska
Kashew
  • Laddar…
Kashew Kashew skrev:
Samma story hos mig. Vi har också Vedum garderober i vårt radhus. Vedums trådbackar kostar idag
389 kr och 62+62kr för höger och vänster rullskena. Att detta inte säljs som ett paket är jvligt märkligt men jag tänker testa Ikeas Hjälpa för för 160kr (trådback + rullskenor. Om det är för stor diff mellan hålen i sidorna åker kitet tillbaka.

Återkommer med rapport.
Satte in ikea-hjälpa i en garderob av okänt märke i helgen. Hålen passade inte alls men det var ju bara attdra några korta montageskruv istället.
Rullskenorna hade några metallstift som jag fick bryta av eftersom hålen inte passade.
 
  • Gilla
Kashew
  • Laddar…
Jag fick äntligen tid att ta tag i detta. Jag köpte skenor på Beijer bygg för 85kr per paret.
Hålen passar perfekt i Vedumskåpen, dock så används bara 2 av de 3 hålen i väggarna.
Vit skena med tillbehör på webbsida, artikelnummer, prisinformation, längdangivelse, köpalternativ, lagerstatus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Till detta körde jag också Ikeas Hjälpa trådback 60x55 cm för 120kr.
Totalen blir 205kr per trådback jämfört med Vedums egna som kostar multum.

Vedum trådback bredd 600 mm: 389kr
Vedum skena höger: 62kr
Vedum skena vänster: 62kr
Vedum systemskruv: 1kr st (4st behövs)
Totalt: 517kr per trådback.

I mitt tyckte är detta en löjlig prisdiff
Vit förvaringsskåp inuti, öppen dörr, tomma trådhyllor, batteri står på hylla.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Ninni.s
  • Laddar…
Kashew Kashew skrev:
Jag fick äntligen tid att ta tag i detta. Jag köpte skenor på Beijer bygg för 85kr per paret.
Hålen passar perfekt i Vedumskåpen, dock så används bara 2 av de 3 hålen i väggarna.
[bild]

Till detta körde jag också Ikeas Hjälpa trådback 60x55 cm för 120kr.
Totalen blir 205kr per trådback jämfört med Vedums egna som kostar multum.

Vedum trådback bredd 600 mm: 389kr
Vedum skena höger: 62kr
Vedum skena vänster: 62kr
Vedum systemskruv: 1kr st (4st behövs)
Totalt: 517kr per trådback.

I mitt tyckte är detta en löjlig prisdiff
[bild]
Hej,

Grymt, tack vare ditt tips har jag nu köpt in allt och satte upp allt. Blev helt perfekt och prisvärt!!! Dock är det lite trögt att dra ut lådan och sedan trycka in den. Upplever du densamma? 😊
 
  • Älska
Kashew
  • Laddar…
N Ninni.s skrev:
Hej,

Grymt, tack vare ditt tips har jag nu köpt in allt och satte upp allt. Blev helt perfekt och prisvärt!!! Dock är det lite trögt att dra ut lådan och sedan trycka in den. Upplever du densamma? 😊
Hoppsan, missade att svara. I ett av barnens rum är det trögt medans den flyger in/ut i det andra barnrummet. Jag har inte undersökt detta närmare men det ends rimliga är att ena vedumgarderoben är ngn millimeter mindre i bredd. För sakens skull ska jag prova stt skifta på ikea backarna.
 
Uppdatering, det är definitivt skåpet som är för trångt.

I Ikea settet ingår det små plastdistanser som säkert kan slipas till för att öka space men det är inget som jag kommer att ta tag i nu.

Trångt skåputrymme med fästelement och skruv på vit bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Kashew Kashew skrev:
Uppdatering, det är definitivt skåpet som är för trångt.

I Ikea settet ingår det små plastdistanser som säkert kan slipas till för att öka space men det är inget som jag kommer att ta tag i nu.

[bild]
Det borde väl gå utmärkt att ta bort plastdistansen?
 
M Mellanbarn skrev:
Det borde väl gå utmärkt att ta bort plastdistansen?
Både ja och nej. Tar jag bort distanserna på båda sidorna når backen knappt ut till skenorna. Tar jag bort distanser på ena sidan bara fungerar det.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.