Gav elektrikern i uppdrag att byta ut fläkten i taket på övervåningens toalett i våras för att förbättra ventilationen med konstant frånluft på övervåningen.

Tänkte dock att jag skulle dubbelkolla hur rent röret är och hittade att det är en glipa mellan fläkt och ventilationsröret och det känns som vi därför trycker in varm innerligt i bjälklaget mellan övervåning och vind. Hur tätar jag lämpligast däremellan? Känns som det behöver var något flexibelt då röret uppåt känns som det svänger av lite och inte är helt runt. Dessutom begränsat med plats att komma åt.
 
  • Vit ventilation, väggen, en blå indikatorlampa, modern inomhusmiljö.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Genom vit rund öppning ses en böjd vit slang och steniga ytor, möjligtvis i en konstruktion eller maskin.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
K
Svårt att se på bilden men enklast är ventilationstejp eller Tecca tätningstejp. De sitter bra och är enkelt att sätta dit.
 
K Kirre2021 skrev:
Svårt att se på bilden men enklast är ventilationstejp eller Tecca tätningstejp. De sitter bra och är enkelt att sätta dit.
Mitt problem är att det inte handlar om 5mm, snarare 50mm. Så behöver bygga ihop skorstenskanalen med fläkten.
 
Martin Berggren Martin Berggren skrev:
[länk]
[bild]
Ska jag trycka in den i skorstenskanalen och täta runt om?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.