O
Tog över Visonic Powermaster 10 från föregående ägare men har ingen lust att koppla upp till larmcentral. Är det möjligt att koppla detta till sitt eget telefonnummer t ex så att den rings upp? Kan man komma åt kamerorna på något vis?
 
Har du testat med appen Visonic-GO?
 
O
K Kane skrev:
Har du testat med appen Visonic-GO?
Kollade nu, frågar efter server adress? 🤔
 
O Ocuf skrev:
Kollade nu, frågar efter server adress? 🤔
Ja, så illa är det nog. Jag hade min ansluten till Tempest larmcentral.
 
tänk på att GSM nätet håller på att släckas ned, så kommer bara gå köra på WiFi. Men det går tydligen att uppgradera modulen också.

Koppling till larmcentral är ju ca 100kr / mån, så jag tycker själv det är rätt prisvärt...
 
Man kan byta ut GSM-modulen till en LTE-modul men den kostar typ 3000 kr.
 
O
lyckograbben lyckograbben skrev:
Bör vara möjligt, programera direkt i din central. Kolla i manualen: [länk]
Sidan 51 ser intressant ut. "4.7.4 Konfigurera händelserapport till användare"
Hmm jag har slagit på något redan så jag får meddelande om fel, t ex strömmen går eller dylikt. Vi har katter och då kan det falsklarma. Vill gärna kunna avlarma själv så de inte blir döva.
 
O
J JohanLun skrev:
tänk på att GSM nätet håller på att släckas ned, så kommer bara gå köra på WiFi. Men det går tydligen att uppgradera modulen också.

Koppling till larmcentral är ju ca 100kr / mån, så jag tycker själv det är rätt prisvärt...
K Kane skrev:
Man kan byta ut GSM-modulen till en LTE-modul men den kostar typ 3000 kr.
Tror inte den stödjer wifi eller ethernet tyvärr. Ja fick brev om det. Kostade 5000kr för ny modul och installation eller Garda Home enhet för 10 000kr. Men jag har också sett modulen för 2500kr, installation kan jag göra själv.

Men inte värt att uppgradera om vi inte ska använda alarmet ändå. Så därför jag ville jag kolla om det gick att koppla till egen telefon. Har inget intresse utav larmcentral. 🤠
 
Kanske för sent svar men med en Powerlink IP-modul i PM10:an kan du ansluta till nätverket och med Visonic-GO kan du styra larmet via deras server visonic.tycomonitor.com. Ingen redundans via mobilnätet visserligen men så länge larmet har internetförbindelse funkar det.
 
  • Gilla
Fideliox
  • Laddar…
F
Jag har samma fråga som ts. Hår det att konfa så den bara ringer upp/sms:ar mitt nr? Givetvis funkar inte kamera då men det är ok.
 
F Fideliox skrev:
Jag har samma fråga som ts. Hår det att konfa så den bara ringer upp/sms:ar mitt nr? Givetvis funkar inte kamera då men det är ok.
Ja det går
 
F Fideliox skrev:
Jag har samma fråga som ts. Hår det att konfa så den bara ringer upp/sms:ar mitt nr? Givetvis funkar inte kamera då men det är ok.
Glömde att bif bild från manualen 😆
 
  • Instruktioner för programmering av händelserapportering via SMS på en säkerhetsanordning eller larmpanel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
F
B b218492 skrev:
Glömde att bif bild från manualen 😆
Ja detta har jag redan slagit på. Men det funkar även utan anslutning till larmcentral?
 
F Fideliox skrev:
Ja detta har jag redan slagit på. Men det funkar även utan anslutning till larmcentral?
Ja, borde göra det, funkar det inte?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.