T twinor skrev:
Går i samma tankar men har hittat det här golvet som tydligen ska klara värme och fukt bättre än vanliga laminatgolv. [länk]

Fanns att köpa här: [länk] och här [länk]
Har inte sett så mycket mer info om det dock så det vore intressant att höra om någon har det.
Kontaktade hlglandsgolv och fick svar direkt. Detta är tydligen ett specialgolv för uterum. Det går fint att lägga golvvärme under. Kostar ca 370 kronor kvadraten. Vi kommer att lägga in det golvet i juni, då vi fått vårt uterum. Snyggt var det också! Tack för tipset!
 
T Tottan skrev:
Kontaktade hlglandsgolv och fick svar direkt. Detta är tydligen ett specialgolv för uterum. Det går fint att lägga golvvärme under. Kostar ca 370 kronor kvadraten. Vi kommer att lägga in det golvet i juni, då vi fått vårt uterum. Snyggt var det också! Tack för tipset!
Hej,

Jag är inne på att lägga in ett Meister Next golv i uterummet. Hur är er efarenhet. Har du lust att lägga upp biler på hur det blev?
 
Jag la Meister Design Life, Grey Fjord Oak DD800 på 14m2 i vårt uterum med deras Meister Silence Compact sommaren 2020 och det har fungerat väldigt bra.
Golvet är väldigt formstabilt och det har väl varit mellan -5 och 60 grader därute men det har inte rört på sig eller buktat upp även om jag kör med en 7mm rörelsefog av svart tec7 mot plåtinfattningen.
Utomhusmöbler på inglasad altan med soffa, stolar och bord, samt en bukett på bordet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.