Jag har problem med att min spisfläkt från Futurum/Franke slår ifrån i förtid när jag startat den. Antingen så vrids timern tillbaka till noll på en gång eller så går den i några sekunder eller flera minuter innan den slår av.

Fläkten fungerade fint när jag flyttade in, det var först när jag tog bort vredet för att göra rent det för några år sedan som den började krångla.

När jag kontaktade Franke rekommenderade de givetvis att jag köper en ny timer för dyra pengar men det känns som att problemet borde gå att lösa på annat vis.

Tacksam för hjälp!
Mvh, Andreas
 
Redigerat:
Ser ut som det är dags för en helt ny fläkt.
 
  • Gilla
Anonymiserad 137805
  • Laddar…
Vad hade du tänkt då ? En helt ny typ av styrning ?
 
80-talet? Vad kostar reservdel jämfört med ny fläkt ?
 
  • Gilla
Anonymiserad 137805
  • Laddar…
Om du inte vill köpa ny reservdel utan lösa det på ngt annat sätt så lär du behöva plocka ut timern och se vad som felar i den.
Sannolikt något mekaniskt fel/utsliten detalj, kanske går det att fixa, men det krävs demontering av grejorna för att avgöra det. Sedan lite know how och känsla för mekanik för att fixa felet.
 
A
A Androveas skrev:
Jag har problem med att min spisfläkt från Futurum/Franke slår ifrån i förtid när jag startat den. Antingen så vrids timern tillbaka till noll på en gång eller så går den i några sekunder eller flera minuter innan den slår av.

Fläkten fungerade fint när jag flyttade in, det var först när jag tog bort vredet för att göra rent det för några år sedan som den började krångla.

När jag kontaktade Franke rekommenderade de givetvis att jag köper en ny timer för dyra pengar men det känns som att problemet borde gå att lösa på annat vis.

Tacksam för hjälp!
Mvh, Andreas
finns massor av sätt att lösa detta!
 
A
Vonelffors Vonelffors skrev:
Vad hade du tänkt då ? En helt ny typ av styrning ?
Nä TS vill flytta till annat boende
 
  • Gilla
Vonelffors
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.