Hej, vi har ca 18 kvm2 marmor golv i hallen och kök. Golvet är ca 50 år gammal och jag gissar att det var aldrig slipat eller polerat. Helst vill jag renovera det själv men om det inte går, så anlitar jag en firma.

Några tips på maskiner, rengöringsmedel, metoden? :)

Någon som tog in en firma och kan berätta lite om kostnader för det?
 
J JBR55 skrev:
Hej, vi har ca 18 kvm2 marmor golv i hallen och kök. Golvet är ca 50 år gammal och jag gissar att det var aldrig slipat eller polerat. Helst vill jag renovera det själv men om det inte går, så anlitar jag en firma.

Några tips på maskiner, rengöringsmedel, metoden? :)

Någon som tog in en firma och kan berätta lite om kostnader för det?
Hej.
Hur gick det?, fick du någon lösning.
Jag pr i samma situation.
 
T Tomasmexitegel skrev:
Hej.
Hur gick det?, fick du någon lösning.
Jag pr i samma situation.
Hej, efter att jag skickade förfrågan om offert till många och fått en på 400kr/kvm plus material, transport och minst 20 kvm så har vi plan att hyra maskinen och göra det själva.
 
  • Gilla
Patrik440 och 1 till
  • Laddar…
J JBR55 skrev:
Hej, efter att jag skickade förfrågan om offert till många och fått en på 400kr/kvm plus material, transport och minst 20 kvm så har vi plan att hyra maskinen och göra det själva.
Tack för infon.
Jag har själv grävt lite i det och tänkte prova själv. Har en polermaskin diam 50cm 1500rpm. Pratade just med en golvslipare och det är tydligen såna maskiner dom använder. Hojta till om du bor i Göteborg och behöver maskin.
 
T Tomasmexitegel skrev:
Tack för infon.
Jag har själv grävt lite i det och tänkte prova själv. Har en polermaskin diam 50cm 1500rpm. Pratade just med en golvslipare och det är tydligen såna maskiner dom använder. Hojta till om du bor i Göteborg och behöver maskin.
Tack! Det är Stockholmstrakten tyvärr men visa gärna före /efter resultat 😊 lycka till!
 
  • Gilla
Tomasmexitegel
  • Laddar…
J JBR55 skrev:
Tack! Det är Stockholmstrakten tyvärr men visa gärna före /efter resultat 😊 lycka till!
Hej. Missade att ta foton innan, tog ett foto efter första vändan med polermaskinen, brun hätta med vatten och rengöringsmedel, därefter Twister grön med enbart vatten. Nu är det relativt blankt. Skall nog gå på med stensåpa så det blir lite skyddat. Marmorerat kakelgolv, skor längst upp, dammsugare till vänster, inomhusmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Marmormönstrat klinkergolv i tomt rum med reflektion av ljus, byggnadspresenning i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Golvslipmaskin med slipplattor i ett rörigt garage, omgiven av kartonger och en virad elsladd.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
gaia och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.