Hej. Skulle behöva hjälp med översättning av kopplingsscheman mellan dessa 2 olika tillverkare.

Befintlig termostat till golvvärmen är LK S2 och trådarna sitter i 1, 2 och 4.

Hur ska dessa kopplas in i Tado?

Tacksam för hjälp
 
  • Elektriskt kopplingsschema och termostat för värmesystem. Bild på mobil med batteriindikator och klocka.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skärmdump av en manual, termostat anslutningsschema, teknisk text, mobilwebbläsare, instruktioner för kabelanslutning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Varför detta val av termostat? Den är inte ett alternativ till din befintliga. Nuvarande termostat drivs med 24V AC medans den föreslagna Tado termostaten skall ha max 36V DC.
 
  • Gilla
Drudha
  • Laddar…
Ledarna som idag sitter på plint 1 och 2 på bef. termostat ska kopplas tilll COM och NO på ny termostat.
Sedan får du fixa fram likspänningsmatning till ny termostat, max 36 V likspänning för att den ska fungera.
 
  • Gilla
Drudha
  • Laddar…
Försökte läsa mig till något i manualen för Tado, som jag förstår kan den drivas av batteri, alltså borde det funka med bara reläutgången (NO, COM) enligt ovanstående.
 
  • Gilla
Drudha
  • Laddar…
A alfista skrev:
Försökte läsa mig till något i manualen för Tado, som jag förstår kan den drivas av batteri, alltså borde det funka med bara reläutgången (NO, COM) enligt ovanstående.
Tack skulle vara grymt om det fungerar. Den som sitter på plint 4a i dagsläget isolerar jag bara och lägger in bakom dosan?
 
R roli skrev:
Varför detta val av termostat? Den är inte ett alternativ till din befintliga. Nuvarande termostat drivs med 24V AC medans den föreslagna Tado termostaten skall ha max 36V DC.
Okunskap från min sida om jag är ärlig :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.