Tjena!

Håller på att restaurera upp ett uthus på landet. Har bytt ut nästan alla vöggar mot ny stomme.
Ena delen av huset består av cementgrund. Inte platta utan en sarg och i mitten har det varit en mullbänk.
Kortsidan på cementgrunden och spruckit och rest sig i mitten. Mest troligt eftersom huset bara stått på hörnen i många år.
Jag märkte det först när jag skulle lägga syll, att det var mycket värre grad på det än vad jag trodde. Vad hade ni gjort? Kapat till en specialsyll som passar / försökt trycka ner grunden / bilat ner grunden så den blir plan ?
Tacksam för idéer!
 
  • Detaljbild av träkonstruktion; skruvar, kapade träbjälkar och grunden av ett byggprojekt i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Byggarbetsplats med stege, nytt trä, murblock och hög med organiskt material. Utomhus, dagtid, eventuellt trädgårdsprojekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Trädgårdsmiljö med jord, växter, byggmaterial, träplank, stenar och konstruktion i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
S
Beror på. Jag hade sökt enklast lösning så att ovansidan på syllen blir i våg runtom. Om ena kortsidan rest sig 4 cm på mitten hade jag förmodligen tänkt att det vore enklast att såga till den syllen lite kvickt med cirkelsågen.
 
  • Gilla
Tjrex och 1 till
  • Laddar…
S stugfar skrev:
Beror på. Jag hade sökt enklast lösning så att ovansidan på syllen blir i våg runtom. Om ena kortsidan rest sig 4 cm på mitten hade jag förmodligen tänkt att det vore enklast att såga till den syllen lite kvickt med cirkelsågen.K
S stugfar skrev:
Beror på. Jag hade sökt enklast lösning så att ovansidan på syllen blir i våg runtom. Om ena kortsidan rest sig 4 cm på mitten hade jag förmodligen tänkt att det vore enklast att såga till den syllen lite kvickt med cirkelsågen.
S stugfar skrev:
Beror på. Jag hade sökt enklast lösning så att ovansidan på syllen blir i våg runtom. Om ena kortsidan rest sig 4 cm på mitten hade jag förmodligen tänkt att det vore enklast att såga till den syllen lite kvickt med cirkelsågen.
Kapade till syllen undertill med cirkelsågen och det blev toppen! Tack för tips!
 
  • Gilla
stugfar
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.