Om 2 veckor ska vårat hus vara klart. Hallen är stor och öppet ända upp till 2:a våningen. Nu söker jag med ljus & lykta (fyndigt, eller hur?) efter en stor takpendel / lampa som skulle passa jätte bra där.

Vi har fått 10 000 kr som inflyttningsgåva av mina svärisar, de vill att pengarna inte skall gå till något nödvändigt utan de vill att vi skall köpa tex konst eller så.

Nu är ju jag väldigt praktisk av mig och har egentligen inte så stor lust att köpa en dyr tavla men en stor lampa (designer stuk) är ju faktiskt också ett konstverk fast ändå praktisk, helt perfekt.

Min stil är modärn fast romantisk, min man gillar enigma 545. (känns lite för speacig för min smak)

Har du någon bra idé? Låt mig höra.
 
fikonstina skrev:
Hallen är stor och öppet ända upp till 2:a våningen.
Då kanske min persoliga favorit kan passa? Den hittas på www.inreda.com. Den är SÅ läcker men tack och lov har vi inte takhöjden som krävs för den kostar lite mer än 10.000:-...
 
  • 85-bulb-lamp.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Själv gillar jag skarpt den här modellen, men den är stor.
collage_pendel_vit.jpg
Finns i olika färger och jag skulle gärna vilja HA den
 
Oj vilka fina lampor!!
Citadel hos inred.se var ju ljuvlig!

/Elin
 
¤ akila ¤ skrev:
Då kanske min persoliga favorit kan passa? Den hittas på www.inreda.com. Den är SÅ läcker men tack och lov har vi inte takhöjden som krävs för den kostar lite mer än 10.000:-...
Den skulle ju gå att kopiera... en massa sladd, "sockerbitar" (de små plastbitarna upptil där elkablarna skarvats) och lampsocklar och sen lite tid och pyssel att få det snyggt men då till ett lägre pris!

/Lisa

PS priset är betydligt mer än 10 000Kr, den kostar 26950 SEK på inreda.com
 
Jag lade ihop trådarna
morsan/moderator
 
Jag skulle köpt en stor, vit Random light från Moooi.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.