Vi ska tilläggsisolera vår norrfasad som har 90 mm isolering enligt 70-talsnormer. Ska ta ner teglet, isolera etc. och sätta liggande panel. Idag fick jag det glädjande beskedet från kommunen att jag inte behöver bygglov och därmed sparar 9600 kr, men då slår det mig plötsligt att liggande panel på hela denna yta utan fönster (11 meter och 6 meter i nock) kanske kommer att se väldigt sterilt ut. Finns det någon här som har någon idé på hur man kan bryta av på ett snyggt sätt? Det skall vara vitt som resten av huset om det nu har någon betydelse.
 
  • Ett tegelhus med grönt gräs, buskar och delvis molnig himmel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag skulle inte välja vitt, då ser det verkligen sterilt ut. Måla med falu rödfärg (slamfärg) så kan väggen vara hur stor som helst. Matchar den i övrigt vita kulören. Inga vita knutar.
 
  • Gilla
Frillson
  • Laddar…
Svårt att säga utifrån en vägg utan att veta hur resten av huset ser ut. Är teglet i sig ett 70-tals-påhitt eller har huset haft tegelfasad tidigare? Men om det i övrigt är vitt känns det väl rimligt, kanske finns någon indelning i de övriga fasaderna som kan fortsätta på denna?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.